პრეზენტაცია -ქართული დამწერლობის წარმოშობა (1 ჯგუფი)
პრეზენტაცია- ქართული დამწერლობის წარმოშობა (2 ჯგუფი)
პროექტის თემა
|
გალაკტიონ ტაბიძე
|
მიზნის ფორმულირება
|
მოსწავლეებმა მეტი ინფორმაცია მიიღონ გალაკტიონის ფენომენის შესახებ, ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების და დასკვნების
გამოტანის უნარ - ჩვევების, თანამშრომლობითი
უნარის განვითარება.
|
პროექტის აქტუალობა
|
თემა აქტუალურია , რადგანაც აუცილებელია მოსწავლეებმა უკეთ გაიცნონ გალაკტიონ ტაბიძის ცხოვრება და შემოქმედება. სასკოლო სახელმძვანელოში კი მოცემული
მიმართულებით მწირი ინფორმაციაა,
სწორედ, ამ მიმართულების უკეთ
გასაგებად დავგეგმე პროექტი -გალაკტიონ ტაბიძე. პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მოტივაციის
ამაღლებას, ცოდნის მობილიზებას და კვლევის უნარის გამომუშავებას.
|
მოსალოდნელი შდეგები
|
პროექტის მონაწილეები უფრო მეტს გაიგებენ გალაკტიონის შესახებ, ისწავლიან
პროექტზე მუშაობას, გაეცნობიან მის ცხოვრებასა და შემოქმედებას, წაიკითხავენ ლექსებს,
გააკეთებენ სლაიდებს, მოაწყობენ პრეზენტაციას, გამოუშვებენ კედლის გაზეთს.
|
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან
|
1.
პროექტის
იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა.
2.
ჯგუფებად
დაყოფა და დავალებების გადანაწილება.
3.
კონკრეტული
დავალებების შესაბამის ვადებში შესრულება.
4.
ინფორმაციის
ორგანიზება/დამუშავება.
5.
ჯგუფების
მიერ შესრულებული დავალებების შემოწმება/ანალიზი, დამატებითი მითითებები,
რჩევევბის მიცემა.
6.
რესურსების
მომზადება.
7.
პრეზენტაცია.
8.
შეფასება.
პროექტის დასაწყისში მოსწავლეებს გავაცნობ
პროექტის მიზნებს, შინაარსს და პროექტის სარგებლობას. ვესაუბრები თემის ირგვლივ,
შერჩეული თემიდან გამომდინარე
მოსწავლეებს ვყოფ ჯგუფებად:
I ჯგუფი- ცხოვრება და შემოქმედება
II ჯგუფი - ფოტოების შეგროვება, სლაიდების
პრეზენტაცია, კედლის გაზეთის დამზადება.
მოსწავლეები
იმუშავებენ ჯგუფებში, მოიძიებენ ინფორმაციას, მოახდენენ ინფორმაციის
დამუშავება/დახარისხებას. მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე მოამზადებენ
რესურსებს, კედლის გაზეთებს და ააწყობენ სლაიდებს. პროექტის დასასრულს ორივე ჯგუფის წევრები მოამზადებენ პრეზენტაციას და
წარსდგებიან აუდიტორიის წინაშე.
|
მოსწავლეთა ცოდნის,ასაკის, ინტერესის და გამოცდილების გათვალისწინება
|
მე-9
კლასი, 14-15 წელი.
პროექტი შევარჩიე მოსწავლეთა ინტერესების,
ასაკისა და წინარე ცოდნის გათვალისწინებით.
|
რესურსი
|
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი, კომპიუტერი, პროექტორი, ფორმატები,
მარკერები.
|
პროექტზე მუშაობის დრო
|
3 კვირა
|
მოსწავლეთა ჩართულობა პროექტის იდეის
განვითარებაში, დაგეგმვაში, განხორციელებაში, მონიტორინგსა და შეფასებაში.
|
მოსწავლეები აქტიუირად იყვნენ ჩართულები, როგორც
პროექტის იდეის განვითარებაში, ასევე პროექტის დაგეგმვის, განხორციელების, მონიტორინგისა და შეფასების
პროცესში.
|
პროექტის ხელმძღვანელი
|
შორენა შანიძე
|
ხელმძღვანელის
ელ.ფოსტა: |
shanidzeshorena@gmail.com
|
სასწავლო
პროექტის გეგმა
პროექტის თემა |
ჩვენ ვკითხულობთ წიგნებს |
|
თემა აქტუალურია, რადგანაც აუცილებელია
მოსწავლეებმა იცოდნენ დამწერლობს წარმოშობის თეორიები. გაეცნონ სხვადასხვა სახის
ლეგენდებსა და თქმულებებს დამწერლობის შესახებ.სასკოლო სახელმძღვანელოში კი მოცემული მიმართულებით
მწირი ინფორმაციაა. სწორედ, ამ მიმართულების უკეთ გასაგებად დავგეგმე
პროექტი - „დამწერლობისწარმოშობის თეორიები და განვითარების საფეხურები“
|
პრობლემის მოკლე აღწერა |
. დროთა განმავლობაში ტექნიკა თავის როლს ასრულებსსაზოგადოებაში. მას დადებითთან ერთად ბევრი უარყოფითი აქვს, რაღაცგარკვეულ ეტაპზე ბავშვები გულცივები, აგრესიულები ხდებიან, ეს ყველაფერიუარყოფითად აისახება ამ თაობაზე, მათ ფსიქოლოგიურ და ემოციურმდგომარეობაზე. მოზარდთა წიგნიერების დაბალი დონე თანამედროვეობის ერთერთი უმნიშვნელვანესი პრობლემაა. ეს საკითხი, კაცობიობისთვის უაღრესად მტკივნეული და ამაღელვებელია, საქართველოშიკი განსაკუთრებით საგანგაშო და შემაშფოთებელია. როგორც უკვეაღვნიშნეთ,ტექნიკის განვითარებამ, ადამიანთა ცხოვრებაში კომპიუტერის დამკვიდრებამ მნიშვნელოვნად გაანელა ინტერესი წიგნის მიმართ. არავისთვის არის საიდუმლო, რომ მოზარდები წიგნებს აღარ კითხულობენ. ამ მხრივ ახალი თაობა (გარდა მცირე გამონაკლისისა) საგრძნობლად განსხვვავდება ძველისაა
.წიგნიერება მუდამ ამშვენებდა ადამიანს და კვლავაც უნდა შეამკოს იგი. უწიგნურობით გაჩენილ სიცარიელეს ვერავითარი შენაძენი ვერ შეავსებს.
|
||
|
-კომპიუტერის საუკუნეში მწვავედ დადგა წიგნის კითხვის და, ზოგადად, წიგნიერების პრობლემა. მიუხედავად სახლებშიარსებული უამრავი ძვირფასი წიგნისა, მოსწავლეებში იკლო კითხვის ინტერესმა. ისინი უპირატესობას ანიჭებენინტერნეტწყაროებს, არ სარგებლობენ ბიბლიოთეკით, ვერ აცნობიერებენ წიგნის სიკეთესა და წიგნიერების ამაღლებისაუცილებლობას.
|
||
მიზნის ფორმულირება |
პროექტი მიზნად ისახავს მოსწავლეებში წიგნის სიყვარულის გაღვივებას, მისადმი ინტერესის გაზრდას, მოქალაქეობრივი თვითშეგნების და პასუხისმგებლობის ჩამოყალიბებას. წიგნის როლის ზრდისთვის ხელშეწყობას, სიყვარულის გაღვივებას და განცდას, რომ წიგნი ცხოვრებას გვასწავლის. აღნიშნული
პროექტი
ხელს
შეუწყობს
კომუნიკაციას
და
ინტეგრირებას
სხვადასხვა
სკოლებს
შორის,
თანამშრომლობას
სტუდენტებთან,
საზოგადოებასთან.მოსწავლეებში
იმ
უნარ–ჩვევების
ჩამოყალიბებას,
რომელიც
აუცილებელია
მთელი
ცხოვრების
მანძილზე
საკუთარი
ძალების
რეალიზებისათვის.საზოგადოებრივად
სასარგებლო
საქმიანობაში
მონაწილეობა
და
თანატოლებთან
მეგობრული
ურთიერთდამოკიდებულებების
ჩამოყალიბება.მოსწავლეები უნდა მიხვდნენ , რომ წიგნი მუდმივი თანმხლები და ამავე დროს საუკეთესო მეგობარია ადამიანისა. მოსწავლეები შეისწავლიან წიგნის არსებობის ისტორიას, ბრძნულ გამონათქვამებსა და ცნობილ ადამიანთანააზრევს წიგნის სიკეთეზე. · გააცნობიერებენ კითხვის აუცილებლობას, წიგნის „ფიქრებსა“ და წიგნიერების პრობლემას. · ესტუმრებიან ბიბლიოთეკას, გაეცნობიან აქ არსებული წიგნებით სარგებლობის წესებს და გაწევრიანდებიანმკითხველებად. · მოსწავლეები დაუმეგობრდებიან და შეიყვარებენ წიგნებს, შესაბამისად, ამაღლდება მათი თვითშეგნება დაგაიზრდება წიგნიერების ხარისხი. |
|
|
პროექტის აქტუალობა |
თემა აქტუალურია იმ თვალსაზრისით,
რომ მოზარდს თავიდანვე ჩამოვუყალიბოთ წიგნის დაცვითი ცნობიერება, დავაინტერესოთ მხატვრული
ლიტერატურით, და შევაყვაროთ კითხვა. |
|
|
მოსალოდნელი შდეგები |
მოსწავ მოსწავლეები ერთმანეთს უზიარებენ შთაბეჭდილებებს წაკითხულის შესახებ, ინტერესდებიან და სურვილი უჩნდებათ ახალ-ახალი ლიტერატურის გაცნობისა პროექ
პროექტი ხელს შეუწყობს შემეცნებითი ინტერესის დაკმაყოფილებას. განუვითარდებათ
კვლევა-ძიების, ანალიტიკუირი და ლოგიკური აზროვნების უნარი |
|
|
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან
|
1.
პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა. 2.ჯგუფებად
დაყოფა და დავალებების გადანაწილება. 3. კონკრეტული
დავალებების შესაბამის ვადებში შესრულება. 4. ინფორმაციის
შეგროვება,დამუშავება. 5.
ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალებების
შემოწმება/ანალიზი, დამატებითი მითითებები, რჩევევბის მიცემა. 6.
რესურსების მომზადება.(კედლის გაზეთი,
ჩანაწერები, სლაიდები, მხატვრული და დოკუმენტური ფილმები) 7.
პრეზენტაცია. 8.
შეფასება.
|
|
|
მოსწავლეთა ცოდნის,ასაკის, ინტერესის და გამოცდილების გათვალისწინება |
მე-7კლასი,
13-14წელი. პროექტი
შევარჩიე მოსწავლეთა ინტერესების, ასაკისა და წინარე ცოდნის გათვალისწინებით. |
|
|
რესურსი |
სახელმძღვანელო,
ინტერნეტრესურსები, (მხატვრული და
დოკუმენტური ფილმები)
კომპიუტერი,
პროექტორი, ფორმატები, მარკერები.
|
|
|
პროექტზე მუშაობის დრო |
3 კვირა
(5/2—26/2/ 2021
|
|
|
პროექტის მონიტორინგი და შფასება |
პროექტის მსვლელობისას მოვახდენ დაკვირვებას ჯგუფების მუშაობაზე, თითოეული მოსწავლის
როლსა და მიღწეულ შედეგზე, რათა მონიტორინგი გავუწიო სამუშაოს შესრულებას,
(დანართი1), საჭიროების შემთხვევაში მივცე კონსტრუქციული უკუკავშირი. პროექტის
დასრულების შემდეგ მოხდება შეფასება,
პროექტის შეფასების რუბრიკით, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი,
შეფასდება თითოეული მოსწავლის ჩართულობა პროექტის მსვლელობაში (დანართი 2) და მოხდება მოსწავლეთა ჯგუფური მუშაობის
თვითშეფასება კითხვარის გამოყენებით.(დანართი3). თვითშეფასების კითხვარი
მოსწავლეებს დაეხმარებათ შეძლონ შეაფასონ თავიანთი როლი და შეტანილი წვლილი
პროექტზე მუშაობის განმავლობაში. |
|
|
მოსწავლეთა ჩართულობა პროექტის იდეის
განვითარებაში, დაგეგმვაში, განხორციელებაში, მონიტორინგსა და შეფასებაში. |
მოსწავლეები აქტიუირად იყვნენ ჩართულები, როგორც
პროექტის იდეის განვითარებაში, ასევე პროექტის დაგეგმვის, განხორციელების,
მონიტორინგისა და შეფასების პროცესში. დაკვირვებისას შევამჩნიე, რომ ზოგიერთი
მოსწავლე არ აქტიურობდა, ამიტომ
შევეცადე მომეხდინა მათი დაკავება კონკრეტული როლით ჯგუფური მუშაობისას. |
|
|
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
შორენა შანიძე |
|
|
ხელმძღვანელის |
Shanidzeshorena@gmail. com |
|
|
|
ე.ს.გ. განსაზღვრული
შედეგი/ინდიკატორი.
ქართ.
IX. 1.
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა
თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
პრობლემურ საკითხებზე ზეპირი მოხსენების მომზადებისას
ითვალისწინებს კონკრეტული აუდიტორიის საოციალურ-კულტურულ
ინტერესებს, ცოდნას და ა.შ.
ქართ. IX. 6
მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის
შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
კითხულობს სხვადასხვა
სახის მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს, უკეთ გასააზრებლად ყურადღებას ამახვილებს
არა მხოლოდ ზოგად შინაარსზე,არამედ დეტალებსა და მნიშვნელოვან ნიუანსებზეც.
·
შეაფასებს მხატვრულ ნაწარმოებში წარმოდგენილ კონფლიქტს/პრობლემას,
ასევე ავტორის, მთხრობელის, პერსონაჟის ხედვას და პოზიციას ეპოქის ისტორიულ და კულტურულ
კონტექსტში;
·
უკავშირებს წაკითხულ ტექსტში გადმოცემულ ან ნაგულისხმევ
თვალსაზრისებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებასა და სხვა ლიტერატურულ ნაწარმოებებს, მხატვრულ
და სამეცნიერო-დოკუმენტურ ფილმებს და სხვ.
დანართი 1
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგის ცხრილი
კრიტერიუმები |
დიახ |
არა |
მოსწავლეებმა მოიძიეს და დაამუშავეს ინფორმაცია |
|
|
მოამზადეს რესურსები |
|
|
ეფექტურად იმუშავეს ჯგუფებში |
|
|
მოამზადეს პრეზენტაცია |
|
|
დანართი 2
პროექტის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
ძალიან კარგი |
კარგი |
საშუალო |
დაბალი |
ჩართულია კვლევაში ინფორმაციის შეგროვების მიზნით |
კვლევის უნარები განვითარებულია, შეგროვებული ინფორმაცია რელევანტურია |
კვლევის უნარები დამაკმაყო ფილებელია, ინფორმაცია რელევან ტურია |
კვლევის უნარები სხვისი დახ მარებით ვითარდება, ინფორმაცია გარკვე ულწილად რელევან ტურია |
კვლევის უნარები შეზღუდულია |
ჯგუფებში მუშაობა |
ეფექტურად და ნაყოფიერად მუშაობს, კარგად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მუშაობს ჯგუფში და მეტ- ნაკლებად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მეტ-ნაკლებად მუშაობს ჯგუფში |
უჭირს ჯგუფში მუშაობა, ცდილობს მეტი პასუხისმგებლობა
მეგობარზე გადაიტანოს |
პრეზენტაციისას გამართული და სწორი მეტყველება |
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა |
გამართუ ლად მეტყველებს |
მეტ-ნაკლებად გამართუ ლად მეტყვე ლებს |
უჭირს გამართულად მეტყველება |
დანართი 3.
ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
1.
გასწავლა თუ არა რაიმე
ამ პროექტზე მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა.
ბ) ახალი თითქმის არაფერი მასწავლა.
გ) არაფერი მასწავლა.
2. როგორი იყო ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა ამ პროექტზე
მუსაობისას?
ა) ჯგუფის წევრები
კარგად ვთანამშრომლობდით.
ბ) ვცდილობდით ერთმანეთთან თანამშრომლობას.
გ) ვერ ვთანამშრომლობდით.
2.
ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის
წარმატებით განხორციელებაში?
ა) სავსებით
ნათელი იყო.
ბ) არც ისე
ნათელი იყო.
გ) სრულიად
გაურკვეველი იყო.
4. პროექტში
ჩემ მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
---------------------------------------------------------------------------
ოსწავლეთა მიერ განხორციელებული სასწავლო პროექტის შეფასების კითხვარი
მოსწავლის სახელი, გვარი:
პროექტის დასახელება:
პროექტზე მუშაობის ვადები:
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა
თუ
არა
რაიმე
ამ
პროექტზე
მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა
ბ) მასწავლა
გ) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია
დ) ახალი არაფერი მისწავლია
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?
ა) ბევრად უკეთესი გახდა
ბ) უკეთესი გახდა
გ) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო
გ) გაუარესდა
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
ა) სავსებით ნათელი იყო
ბ) ნათელი იყო
გ) არც ისე ნათელი იყო
დ) სრულიად გაურკვეველი იყო
4. მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ მემუშავა
პროექტზე.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
5. როდესაც მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი ყოველთვის ჩემს გვერდით
იყო.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
6. შედეგებით კმაყოფილი ვარ.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
სასწავლო
პროექტის გეგმა
პროექტის თემა |
ომის შედეგად ქუჩაში დარჩენილი ბავშვების პრობლემები
ნუგზარ შატაიძის მოთხრობის “მოგზაურობა აფრიკაში“
მიხედვით |
|
თემა აქტუალურია, რადგანაც აუცილებელია
მოსწავლეებმა იცოდნენ დამწერლობს წარმოშობის თეორიები. გაეცნონ სხვადასხვა სახის
ლეგენდებსა და თქმულებებს დამწერლობის შესახებ.სასკოლო სახელმძღვანელოში კი მოცემული მიმართულებით
მწირი ინფორმაციაა. სწორედ, ამ მიმართულების უკეთ გასაგებად დავგეგმე
პროექტი - „დამწერლობისწარმოშობის თეორიები და განვითარების საფეხურები“
|
პროექტის მოკლე აღწერა |
. ნუგზარ შატაიძის მოთხრობის
‘’მოგზაურობა აფრიკაში’’ შესწავლის შემდეგ მოსწავლეები ნახავენ ამ მოთხრობის
მიხედვით გადაღებულ ფილმს „გაღმა ნაპირი’’ . ფილმის ნახვის შემდეგ მოსწავლეები ისაუბრებენ
მოთხრობასა და ფილმში დასმულ პრობლემებზე და ამ პრობლემების გამომწვევ
მიზეზებზე.
გაიაზრებენ აფხაზეთის ომით გამოწვეულ შედეგებს და იმსჯელებენ პრობლემაზე,
რომელიც ომმა შეუქმნა ბავშვებს |
||
მიზნის ფორმულირება |
მოსწავლეები გააანალიზებენ
აფხაზეთის ომის მიზეზებს, იმსჯელებენ მის შედეგებზე, გააცნობიერებენ იმ
ადამიანების პრობლემებს, რომლებიც ამ ომმა უსახლკაროდ დატოვა, გამოთქვამენ
საკუთარ მოსაზრებებს ქვეყნის მომავალზე. განუვითარდებათ ემპათიის გრძნობა, კვლევა-ძიების, ურთიერთთანამშრომლობის, და პასუხისმგებლობის უნარი. ი.ს.ტ.
გამოყენების უნარი |
|
|
პროექტის აქტუალობა |
თემა აქტუალურია,ვინაიდან
აუცილებელია მოსწავლეები უკეთ გაიცნონ აფხაზეთის ომით გამოწვეულ შედეგებს და იმ მძიმე ხვედრს,რომელმაც უმძიმესი კვალი
დატოვა უსახლკაროდ დარჩენილი (ადამიანების) ბავშვების ცხოვრებაში |
|
|
მოსალოდნელი შდეგები |
მოსწავ მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას აფხაზეთის
ომზე,ისაუბრებენ ომის შედეგებზე და უსახლკაროდ დარჩენილი ბავშვების ბედზე. შეაგრო
შეაგროვებენ
და შეაფასებენ სხვადასხვა წყაროებიდან მიღებულ ინფორმაციას. პროექტი ხელს
შეუწყობს შემეცნებითი ინტერესის დაკმაყოფილებას. განუვითარდებათ კვლევა-ძიების, ანალიტიკუირი
და ლოგიკური აზროვნების უნარი |
|
|
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან
|
1. პროექტის
იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა. 2.ჯგუფებად
დაყოფა და დავალებების გადანაწილება. 3. კონკრეტული
დავალებების შესაბამის ვადებში შესრულება. 4. ინფორმაციის
შეგროვება,დამუშავება. 5.
ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალებების
შემოწმება/ანალიზი, დამატებითი მითითებები, რჩევევბის მიცემა. 6.
რესურსების მომზადება.(კედლის გაზეთი,
ჩანაწერები, სლაიდები, მხატვრული და დოკუმენტური ფილმები) 7.
პრეზენტაცია. 8.
შეფასება.
|
|
|
მოსწავლეთა ცოდნის,ასაკის, ინტერესის და გამოცდილების გათვალისწინება |
მე-მე-9 კლასი,
13-14წელი. პროექტი
შევარჩიე მოსწავლეთა ინტერესების, ასაკისა და წინარე ცოდნის გათვალისწინებით. |
|
|
რესურსი |
სახელმძღვანელო,
ინტერნეტრესურსები, (მხატვრული და დოკუმენტური ფილმები) https://www.youtube.com/watch?v=D56R4BJ6fS4; https://www.youtube.com/watch?v=L2ef9C2P3Sw კომპიუტერი,
პროექტორი, ფორმატები, მარკერები.
|
|
|
პროექტზე მუშაობის დრო |
3 კვირა (5/2—26/2/ 2021
|
|
|
პროექტის მონიტორინგი და შფასება |
პროექტის მსვლელობისას მოვახდენ დაკვირვებას ჯგუფების მუშაობაზე, თითოეული მოსწავლის
როლსა და მიღწეულ შედეგზე, რათა მონიტორინგი გავუწიო სამუშაოს შესრულებას,
(დანართი1), საჭიროების შემთხვევაში მივცე კონსტრუქციული უკუკავშირი. პროექტის
დასრულების შემდეგ მოხდება შეფასება,
პროექტის შეფასების რუბრიკით, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი,
შეფასდება თითოეული მოსწავლის ჩართულობა პროექტის მსვლელობაში (დანართი 2) და მოხდება მოსწავლეთა ჯგუფური მუშაობის
თვითშეფასება კითხვარის გამოყენებით.(დანართი3). თვითშეფასების კითხვარი
მოსწავლეებს დაეხმარებათ შეძლონ შეაფასონ თავიანთი როლი და შეტანილი წვლილი
პროექტზე მუშაობის განმავლობაში. |
|
|
მოსწავლეთა ჩართულობა პროექტის იდეის
განვითარებაში, დაგეგმვაში, განხორციელებაში, მონიტორინგსა და შეფასებაში. |
მოსწავლეები აქტიუირად იყვნენ ჩართულები, როგორც
პროექტის იდეის განვითარებაში, ასევე პროექტის დაგეგმვის, განხორციელების,
მონიტორინგისა და შეფასების პროცესში. დაკვირვებისას შევამჩნიე, რომ ზოგიერთი
მოსწავლე არ აქტიურობდა,
ამიტომ შევეცადე მომეხდინა მათი
დაკავება კონკრეტული როლით ჯგუფური მუშაობისას. |
|
|
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
შორენა შანიძე |
|
|
ხელმძღვანელის |
Shanidzeshorena@gmail. com |
|
|
|
ე.ს.გ. განსაზღვრული
შედეგი/ინდიკატორი.
ქართ.
IX. 1.
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა
თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
პრობლემურ საკითხებზე ზეპირი მოხსენების მომზადებისას
ითვალისწინებს კონკრეტული აუდიტორიის საოციალურ-კულტურულ
ინტერესებს, ცოდნას და ა.შ.
ქართ. IX. 6
მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის
შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ
საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
კითხულობს სხვადასხვა
სახის მხატვრულ და არამხატვრულ ტექსტებს, უკეთ გასააზრებლად ყურადღებას ამახვილებს
არა მხოლოდ ზოგად შინაარსზე,არამედ დეტალებსა და მნიშვნელოვან ნიუანსებზეც.
·
შეაფასებს მხატვრულ ნაწარმოებში წარმოდგენილ კონფლიქტს/პრობლემას,
ასევე ავტორის, მთხრობელის, პერსონაჟის ხედვას და პოზიციას ეპოქის ისტორიულ და კულტურულ
კონტექსტში;
·
უკავშირებს წაკითხულ ტექსტში გადმოცემულ ან ნაგულისხმევ
თვალსაზრისებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებასა და სხვა ლიტერატურულ ნაწარმოებებს, მხატვრულ
და სამეცნიერო-დოკუმენტურ ფილმებს და სხვ.
დანართი 1
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგის ცხრილი
კრიტერიუმები |
დიახ |
არა |
მოსწავლეებმა მოიძიეს და დაამუშავეს ინფორმაცია |
|
|
მოამზადეს რესურსები |
|
|
ეფექტურად იმუშავეს ჯგუფებში |
|
|
მოამზადეს პრეზენტაცია |
|
|
დანართი 2
პროექტის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
ძალიან კარგი |
კარგი |
საშუალო |
დაბალი |
ჩართულია კვლევაში ინფორმაციის შეგროვების მიზნით |
კვლევის უნარები განვითარებულია, შეგროვებული ინფორმაცია რელევანტურია |
კვლევის უნარები დამაკმაყო ფილებელია, ინფორმაცია რელევან ტურია |
კვლევის უნარები სხვისი დახ მარებით ვითარდება, ინფორმაცია გარკვე ულწილად რელევან ტურია |
კვლევის უნარები შეზღუდულია |
ჯგუფებში მუშაობა |
ეფექტურად და ნაყოფიერად მუშაობს, კარგად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მუშაობს ჯგუფში და მეტ- ნაკლებად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მეტ-ნაკლებად მუშაობს ჯგუფში |
უჭირს ჯგუფში მუშაობა, ცდილობს მეტი პასუხისმგებლობა
მეგობარზე გადაიტანოს |
პრეზენტაციისას გამართული და სწორი მეტყველება |
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა |
გამართუ ლად მეტყველებს |
მეტ-ნაკლებად გამართუ ლად მეტყვე ლებს |
უჭირს გამართულად მეტყველება |
დანართი 3.
ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
1.
გასწავლა თუ არა რაიმე
ამ პროექტზე მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა.
ბ) ახალი თითქმის არაფერი მასწავლა.
გ) არაფერი მასწავლა.
2. როგორი იყო ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა ამ პროექტზე
მუსაობისას?
ა) ჯგუფის წევრები
კარგად ვთანამშრომლობდით.
ბ) ვცდილობდით ერთმანეთთან თანამშრომლობას.
გ) ვერ ვთანამშრომლობდით.
2.
ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის
წარმატებით განხორციელებაში?
ა) სავსებით
ნათელი იყო.
ბ) არც ისე
ნათელი იყო.
გ) სრულიად
გაურკვეველი იყო.
4. პროექტში
ჩემ მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
---------------------------------------------------------------------------
რეფლექსია
პროექტის თემა -ომის შედეგად ქუჩაში დარჩენილი ბავშვების პრობლემები ნუგზარ შატაიძის მოთხრობის “მოგზაურობა
აფრიკაში“ მიხედვით
პროექტზე მუშაობდნენ სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის სოფელ კეთილარის საჯარო სკოლის
IX კლასის მოსწავლეები. ( პროექტის პრეზენტაცია გაიმართა 26.02.2021)
პროექტის მიზანი იყო მოსწავლეებს გაეანალიზებინა აფხაზეთის ომის მიზეზები, ემსჯელათ მის შედეგებზე, გაეცნობიერებინათ იმ ადამიანების პრობლემები, რომლებიც ამ ომმა
უსახლკაროდ დატოვა, დაესახათ პრობლემის გადასაჭრელი გზები და გამოეტანათ
დასკვნა, თუ რამდენად აქტუალურია ქუჩაში დარჩენილი ბავშვების მდგომარეობა დღესაც. ,
პროექტი შერჩეული
იყო მოსწავლეთა ინტერესების, ასაკისა და წინარე
ცოდნის გათვალისწინებით. მოსწავლეებს გავაცანი პროექტის იდეა, მიზანი და აქტივობები, მუშაობის პირობები,
ვადები და შეფასების კრიტერიუმები. მოსწავლეები გადანაწილდნენ ჯგუფებში (ორი ჯგუფი) და გადაინაწილეს
დავალებები . მოსწავლეებმა კარგად გაართვეს თავი სამუშაოს. აქტიურად იყვნენ ჩართული პროექტის განხორციელებაში, მოიძიეს ინფორმაციები აფხაზეთის ომზე,ომით გამოწვეულ შედეგებზე და ქუჩაში
დარჩენილი ბავშვების ცხოვრებაზე, გააკეთეს
კედლის გაზეთი- „ მიუსაფარი ბავშვების ბედი“ და „ჩვენ
დავრუნდებით“ ( აფხაზეთი საქართველოა) ააწყვეს სლაიდები, უყურეს დოკუმენტურ ფილმებს
აფხაზეთის ომზე, და მხატვრულ ფილმს - „გაღმა
ნაპირი“. პროექტის მსვლელობისას
ვაკვირდებოდი ჯგუფების მუშაობას, ვუწევდი მონიტორინგს, ვაწვდიდი კონსტრუქციულ უკუკავშირს, ჩემი აზრით, მიზანს მივაღწიეთ. მოსწავლეებმა შეძლეს ინფორმაციის მოძიება, დახარისხება გარკვეულ ვადებში, მოამზადეს
რესურსები, მოიწვიეს სტუმრები და გააკეთეს
პრეზენტაცია. პროექტი სასარგებლო აღმოჩნდა
როგორც მოსწავლეებისთვის, ასევე მასწავლებლებისთვის. მოსწავლეებმა აღმოაჩინეს, რომ
მათ შეუძლიათ გააანალიზონ პრობლემური საკითხები.
თუ მანამდე ფიქრობდნენ, რომ ნარკომანია, გაუნათლებლობა და უსახლკარობა ბავშვის არჩევანი
იყო, აღმოაჩინეს , რომ სახელმწიფოსა და საზოგადოებას უდიდესი როლი მიუძღვის
ინდივიდის ჩამოყალიბებაში.
აღნიშნული პროექტი საინტერესო აღმოჩნდა ასევე ჩემი კოლეგებისთვისაც. მათ ნახეს, რომ ბავშვებს შეუძლიათ თავად განსაზღვრონ პრობლემა, დააკავშირონ აწმყოსთან.
პროექტის
გეგმა
პროექტის თემა |
ჩემი თვალით დანახული აფხაზეთი |
პროექტის მოკლე არწერა |
მოსწავლეები ისაუბრებენ აფხაზეთის ისტორიულ კონტექსტზე, ბუნებრივ
გარემოს,კულტურასა და ტრადიციებზე.მათი თვალით დანახულ აფხაზეთზე |
მიზანი |
აფხაზეთის ისტორიის,კულტურის,ბუნებრივი გარემოს,ტრადიციებისა და თანამედროვეობის
შესახებ მოსწავლეებში ცნობიერების ამაღლება |
აქტუალობა |
თემა აქტუალურია რადგანაც აუცილებელია მოსწავლეებმა აიმაღლონ ცნობიერება
ქართველებისა და აფხაზების მრავალსაუკუნოვანი ძმობის ისტორიის შესახებ |
მოსალოდნელი შედეგები |
მოსწავლეები მოიძიებენ ინფორმაციას აფხაზეთის შესახებ,ისაუბრებენ
აფხაზეთის ისტორიაზე,ქართველებისა და აფხაზების ურთიერთობაზე,ტრადიციებზე,ომზე, კულტურულ
ძეგლებსა და აფხაზეთის ტკივილზე.გააკეთებენ ჩანაწერებს,კედლის გაზეთებს,მაკეტებს,დაწერენ
ესეებს,წერილებს აფხაზი თანატოლებისათვის,ააწყობენ სლაიდებს.პროექტი ხელს შეუწყობს
მოსწავლეების შემეცნებითი ინტრესის ამაღლებას.განუვითარდებათ კვლევა-ძიების უნარ-ჩვევები |
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან |
1.პროექრის იდეის,მიზნებისა და ვადების გაცნობა 2. ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების გადანაწილება 3.ინფორმაციის ორგანიზება / დამუშავება 4. ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალებების შემოწმება/ანალიზი.დამატებითი
მითითებების მიცემა 5.რესურსების მომზადება 6.პრეზენტაცია. 7. შეფასება პროექტის დასაწყისში მოსწავლეებს გავაცნობ პროექტის მიზნებს,შინაარსს
და პროექტისსარგებლობას, ვესაუბრები თემის ირგვლივ.მოსწავლებს ვყოფ ჯგუფებად პირველი ჯგუფი--ისაუბრებს,აფხაზეთზე,ომსა და მის შედეგებზე მეორე ჯგუფი-ტრადიციებსა და კულტურულ ძეგლებზე მესამე ჯგუფი--ჩემი თვალით დანახულ აფხაზეთზე |
მოსწავლეთა ასაკი |
მე-5-6-11 კლასები
|
რესურსი |
ინტერნეტი,კომპიუტერი,პროექტორი,ფორმატები,მარკერები |
დრო |
ერთი კვირა |
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება |
პროექტის მსვლელობისას დავაკვირდები ჯგუფების მუშაობას,რათა საჭიროების
სემთხვევაში მივცე კონსტრუქციული უკუკავშირი,დასრულების შემდეგ მოხდება შეფასება,პროექტის
შეფასების რუბრიკით,რომელსაც ექნება განმავითარებელ ხასიათი. |
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტრატურის მასწავლებელი შორენა შანიძე |
საგანთაშორის კავშირი |
ქართული,ისტორია,ხელოვნება,ისტი.მუსიკა |
|
პროექტის სახელწოდება -
„ ჩემი გალაკტიონი “ |
|
|
პროექტის ავტორი -
შორენა შანიძე |
|
|
პრობლემების ანალიზი
- გალაკტიონ ტაბიძის ცხოვრებისა და შემოქმედების უკეთ გაცნობა.პოეტის
სახლ-მუზეუმის მონახულება პროექტი მნიშვნელოვანია რათა მოსწავლეებმა უკეთ გაიცნონ გალაკტიონი. ნასწავლი დაუკავშირონ ნანახს, შეძლონ ცოდნის
მობილიზება, პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა
მოტივაციის ამაღლებას, კვლევის უნარის გამომუშავებას. |
|
|
პროექტის მიზანი -მოსწავლეებმა მოინახულონ პოეტის სახლ- მუზეუმი,
მეტი ინფორმაცია მიიღონ გალაკტიონის ფენომენის შესახებ, ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების და დასკვნების
გამოტანის უნარ - ჩვევების განვითარება |
|
|
პროექტის ამოცანები - გალაკტიონის ცხოვრების შესახებ ინფორმაციის
მოძიება. მოსწავლეთა დაყოფა ჯგუფებად. მოსწავლეები
მუშაობენ ჯგუფებში, მოძიებულ ინფორმაციას ალაგებენ თემატურად: I ჯგუფი- ბავშვობა, სწავლის პერიოდი,
ოჯახური გარემო. II ჯგუფი - შემოქმედებითი ცხოვრება, საზოგადოებრივი
მოღვაწეობა, გარდაცვალება. III ჯგუფი - ფოტოების შეგროვება, სლაიდების
პრეზენტაცია, კედლის გაზეთის დამზადება. |
|
|
მოსალოდნელი შედეგები
- პროექტის მონაწილეები უფრო მეტს გაიგებენ გალაკტიონის შესახებ,ისწავლიან პროექტზე
მუშაობას, გაეცნობიან მის ცხოვრებასა და შემოქმედებას, წაიკითხავენ ლექსებს, გალაკტიონ ტაბიძის სახლ-
მუზეუმში, წარმოადგენენ კედლის გაზეთს. |
|
|
|
|
აქტივობის
შესაბამისობა მიზანთან 1.
პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა. 2.
ჯგუფებად დაყოფა და დავალებების გადანაწილება. 3.
კონკრეტული დავალებების შესაბამის ვადებში
შესრულება. 4.
ინფორმაციის ორგანიზება/დამუშავება. 5.
ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალებების
შემოწმება/ანალიზი, დამატებითი მითითებები, რჩევევბის მიცემა. 6.
რესურსების მომზადება. 7.
პრეზენტაცია. 8.
შეფასება.
პროექტის
დასაწყისში მოსწავლეებს გავაცნობ პროექტის მიზნებს, შინაარსს და პროექტის
სარგებლობას. ვესაუბრები თემის ირგვლივ, შერჩეული თემიდან გამომდინარე მოსწავლეებს ვყოფ სამ ჯგუფად: მოსწავლეები იმუშავებენ ჯგუფებში, მოიძიებენ ინფორმაციას, მოახდენენ ინფორმაციის დამუშავება/დახარისხებას. მოძიებული ინფორმაციის საფუძველზე მოამზადებენ რესურსებს, კედლის გაზეთებს , პრეზენტაცია გაიმართება პოეტის სახლ- მუზეუმში |
|
|
მიზნობრივი ჯგუფი
- მე-8; მე-10 კლასი |
|
|
მოსწავლეთა
ჩართულობა პროექტის იდეის განვითარებაში, დაგეგმვაში, განხორციელებაში,
მონიტორინგსა და შეფასებაში. მოსწავლეები
აქტიუირად იყვნენ ჩართულები, როგორც პროექტის იდეის განვითარებაში, ასევე
პროექტის დაგეგმვის,განხორციელების, მონიტორინგისა და შეფასების პროცესში. |
|
|
პროექტი “ჩვენი ენა ჩვენი ფესვები“
პროექტის მთავარი იდეა :
· რატომ აღინიშნება დედაენის დღე.
· რა ვიცით ჩვენი დედაენის შსახებ.
პროექტის აქტუალობა: მოსწვლეები გაეცნობიან ქართული დამწერლობის წარმოშობას თეორიებს, გააანალიზებენ ენის მნიშვნელობას, გაიგებენ რატომ აღინიშნება დედაენის დღე.
პროექტის მიზანები : მოსწავლეებმა გაითავისონ მშობლიური ენისა და ლიტერატურის სწავლების აუცილებლობა, გაიგონ და დაიმახსოვრონ ისტორიები იმ სახელოვან წინაპრებზე, ვისი დამსახურებითაც შემოვინახეთ სამი საუნჯიდან ერთ-ერთი მთავარი, მშობლიური ენა. გაეცნობიან რა სირთულეები გამოიარა ქართულმა ენამ, და რა მნიშვნელობა აქვს ენას ერის არსებობის ისტორიაში.გამოვუმუშავოთ პრეზენტაციის უნარები.
მოსწავლეთა ასაკი: 13-14წელი.
ვადები/ხანგრძლივობა:
2.04/.14.04
მოსალოდნელი შდეგები;
· განუვითარდეთ მოსმენის კულტურა, გაეცნონ ენის დაცვასთან დაკავშირებულ პრობლემებს ჩვენს წარსულში, გაითავისონ მისი მნიშვნელობა ქვეყნის არსებობისა და მათი პიროვნული განვითარებისა და არსებობის კუთხით, ისწავლონ დამოუკდებელად საპრეზენტაციო ტექსტის მომზადება და პრეზენტაცია.
· გამოუმუშავდეთ სწორი წერის ჩვევის უნარი.
· პრეზენტაციის უნარი.
პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსი: დიდი ფორმატი, მოძიებული მასალა, ილუსტრაციები, მაკრატელი, წებო, ფერადი საღებავები
პროექტის მსვლელობა:
დავყოფ მოსწავლეებს ჯგუფებად, ირჩევენ გუნდის ლიდერებს,
ფუნქციები: ვინ შეარჩევს მოძიებულ მასალას, ვინ ფოტოებს, ვინ გააფორმებს სტენდს,
ვინ უპასუხებს დასმულ კიტხვებს, რომელ პროექტშია ახალი საინტერესო დამატებითი
ინფორმაცია მოძიებული, რომელი წყაროა გამოყენებული.
10. საგნებთან / საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნული სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
· მოსწავლე მოიძიებს ინფორმაციას
· ემზადება პროექტის წარსადგენად აუდიტორიის წინაშე
· გაეცნობიან ჩვენი ღირსეული წინაპრების ცხოვრება-მოღვაწეობას ქართული ენის დაცვის კუთხით..
· გაეცნობიან დედა ენის ძეგლის შესახებ ისტორიას.
· როგორ შინარჩუნა ქართველმა ხალხმა ქართული ენა.
· გამოთქვამს და დაასაბუთებს თავის აზრს;
· იმუშავებს ინდივიდუალურად, ჯგუფურად.
14 აპრილს მოხდება მომზადებული მასალების პრეზენტაცია.
პროექტის ხელმძღვანელი: შორენა შანიძე
სასწავლო
პროექტის გეგმა
პროექტის თემა |
ქართველ მწერალთა სურათები |
|
თემა აქტუალურია, რადგანაც აუცილებელია
მოსწავლეებმა იცოდნენ დამწერლობს წარმოშობის თეორიები. გაეცნონ სხვადასხვა სახის
ლეგენდებსა და თქმულებებს დამწერლობის შესახებ.სასკოლო სახელმძღვანელოში კი მოცემული მიმართულებით
მწირი ინფორმაციაა. სწორედ, ამ მიმართულების უკეთ გასაგებად დავგეგმე
პროექტი - „დამწერლობისწარმოშობის თეორიები და განვითარების საფეხურები“
|
|||
|
|
|
|
|||
მიზნის
ფორმულირება |
პროექტი მიზნად ისახავს მოსწავლეები გაეცნონ მწერალთა მოკლე ბიოგრაფიებს ,ფოტომასალას,
ვიდეომასალას, მწერლებისადმი ინტერესის გაზრდას, მოქალაქეობრივი თვითშეგნების და პასუხისმგებლობის ჩამოყალიბებას. |
|
||||
პროექტის აქტუალობა |
თემა აქტუალურია იმ თვალსაზრისით,
რომ ბავშვები დავაინტერესო ქართველ მწერალთა ცხოვრების გზით, მოსწავლეებმა შეისწავლეს
რ.ინანიშვილის მოთხრობა „ეთერი“ და გადავწყვიტეთ გაგვეკეთებინა პროექტი,“ქართველ მწერალთა
ფოტოები ჩემს სკოლაში’ |
|
||||
მოსალოდნელი შდეგები |
მოსწავ მოსწავლეები ერთმანეთს უზიარებენ შთაბეჭდილებებს წაკითხული და მოძიებული მასალის შესახებ პრ პროექტი ხელს შეუწყობს შემეცნებითი ინტერესის
დაკმაყოფილებას. განუვითარდებათ კვლევა-ძიების, ანალიტიკუირი და ლოგიკური
აზროვნების უნარი |
|
||||
აქტივობის შესაბამისობა მიზანთან
|
1.
პროექტის იდეის, მიზნებისა და ვადების გაცნობა. 2.ჯგუფებად
დაყოფა და დავალებების გადანაწილება. 3. კონკრეტული
დავალებების შესაბამის ვადებში შესრულება. 4. ინფორმაციის
შეგროვება,დამუშავება. 5.
ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალებების
შემოწმება/ანალიზი, დამატებითი მითითებები, რჩევევბის მიცემა. 6.
რესურსების მომზადება.(კედლის გაზეთი, ჩანაწერები,
სლაიდები, მხატვრული და დოკუმენტური ფილმები) 7.
პრეზენტაცია. 8.
შეფასება.
|
|
||||
მოსწავლეთა ცოდნის,ასაკის, ინტერესის და გამოცდილების გათვალისწინება |
მე-5კლასი,
პროექტი
შევარჩიე მოსწავლეთა ინტერესებისა, და ასაკისა გათვალისწინებით. |
|
||||
რესურსი |
სახელმძღვანელო,
ინტერნეტრესურსები, (მხატვრული და
დოკუმენტური ფილმები)
კომპიუტერი,
პროექტორი, ფორმატები, მარკერები.
|
|
||||
პროექტზე მუშაობის დრო |
3 კვირა
|
|
||||
პროექტის მონიტორინგი და შფასება |
პროექტის მსვლელობისას მოვახდენ დაკვირვებას ჯგუფების მუშაობაზე, თითოეული მოსწავლის
როლსა და მიღწეულ შედეგზე, რათა მონიტორინგი გავუწიო სამუშაოს შესრულებას,
(დანართი1), საჭიროების შემთხვევაში მივცე კონსტრუქციული უკუკავშირი. პროექტის
დასრულების შემდეგ მოხდება შეფასება, პროექტის
შეფასების რუბრიკით, რომელსაც ექნება განმავითარებელი ხასიათი, შეფასდება
თითოეული მოსწავლის ჩართულობა პროექტის მსვლელობაში (დანართი 2) და მოხდება მოსწავლეთა ჯგუფური მუშაობის
თვითშეფასება კითხვარის გამოყენებით.(დანართი3). თვითშეფასების კითხვარი მოსწავლეებს
დაეხმარებათ შეძლონ შეაფასონ თავიანთი როლი და შეტანილი წვლილი პროექტზე
მუშაობის განმავლობაში. |
|
||||
მოსწავლეთა ჩართულობა პროექტის იდეის
განვითარებაში, დაგეგმვაში, განხორციელებაში, მონიტორინგსა და შეფასებაში. |
მოსწავლეები აქტიუირად იყვნენ ჩართულები, როგორც
პროექტის იდეის განვითარებაში, ასევე პროექტის დაგეგმვის, განხორციელების,
მონიტორინგისა და შეფასების პროცესში. დაკვირვებისას შევამჩნიე, რომ ზოგიერთი
მოსწავლე არ აქტიურობდა, ამიტომ
შევეცადე მომეხდინა მათი დაკავება კონკრეტული როლით ჯგუფური მუშაობისას. |
|
||||
პროექტის ხელმძღვანელი |
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი
შორენა შანიძე |
|
||||
ხელმძღვანელის |
Shanidzeshorena@gmail. com |
|
||||
|
||||||
ე.ს.გ. განსაზღვრული
შედეგი/ინდიკატორი.
ქართ. V.
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა
თვალსაზრისი
დანართი 1
პროექტის მიმდინარეობის
მონიტორინგის ცხრილი
კრიტერიუმები |
დიახ |
არა |
მოსწავლეებმა მოიძიეს და დაამუშავეს ინფორმაცია |
|
|
მოამზადეს რესურსები |
|
|
ეფექტურად იმუშავეს ჯგუფებში |
|
|
მოამზადეს პრეზენტაცია |
|
|
დანართი 2
პროექტის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
ძალიან კარგი |
კარგი |
საშუალო |
დაბალი |
ჩართულია კვლევაში ინფორმაციის შეგროვების მიზნით |
კვლევის უნარები განვითარებულია, შეგროვებული ინფორმაცია რელევანტურია |
კვლევის უნარები დამაკმაყო ფილებელია, ინფორმაცია რელევან ტურია |
კვლევის უნარები სხვისი დახ მარებით ვითარდება, ინფორმაცია გარკვე ულწილად რელევან ტურია |
კვლევის უნარები შეზღუდულია |
ჯგუფებში მუშაობა |
ეფექტურად და ნაყოფიერად მუშაობს, კარგად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მუშაობს ჯგუფში და მეტ- ნაკლებად ასრულებს დაკისრებულ სამუშაოს |
მეტ-ნაკლებად მუშაობს ჯგუფში |
უჭირს ჯგუფში მუშაობა, ცდილობს მეტი პასუხისმგებლობა
მეგობარზე გადაიტანოს |
პრეზენტაციისას გამართული და სწორი მეტყველება |
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა |
გამართუ ლად მეტყველებს |
მეტ-ნაკლებად გამართუ ლად მეტყვე ლებს |
უჭირს გამართულად მეტყველება |
დანართი 3.
ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასება
1.
გასწავლა თუ არა რაიმე
ამ პროექტზე მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა.
ბ) ახალი თითქმის არაფერი მასწავლა.
გ) არაფერი მასწავლა.
2. როგორი იყო ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა ამ პროექტზე
მუსაობისას?
ა) ჯგუფის წევრები
კარგად ვთანამშრომლობდით.
ბ) ვცდილობდით ერთმანეთთან თანამშრომლობას.
გ) ვერ ვთანამშრომლობდით.
2.
ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის
წარმატებით განხორციელებაში?
ა) სავსებით
ნათელი იყო.
ბ) არც ისე
ნათელი იყო.
გ) სრულიად
გაურკვეველი იყო.
4. პროექტში
ჩემ მიერ შეტანილი წვლილის მაგალითები:
---------------------------------------------------------------------------
ოსწავლეთა მიერ განხორციელებული სასწავლო პროექტის შეფასების კითხვარი
მოსწავლის სახელი, გვარი:
პროექტის დასახელება:
პროექტზე მუშაობის ვადები:
1. როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, გასწავლა
თუ
არა
რაიმე
ამ
პროექტზე
მუშაობამ?
ა) ბევრი რამ მასწავლა
ბ) მასწავლა
გ) ახალი თითქმის არაფერი მისწავლია
დ) ახალი არაფერი მისწავლია
2. შეიცვალა თუ არა ამ პროექტზე მუშაობისას ჯგუფის წევრთა ურთიერთობა?
ა) ბევრად უკეთესი გახდა
ბ) უკეთესი გახდა
გ) ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო
გ) გაუარესდა
3. ნათელი იყო თუ არა შენთვის საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განხორციელებასა და შედეგის მიღწევაში?
ა) სავსებით ნათელი იყო
ბ) ნათელი იყო
გ) არც ისე ნათელი იყო
დ) სრულიად გაურკვეველი იყო
4. მასწავლებელმა მიჩვენა, როგორ მემუშავა
პროექტზე.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
5. როდესაც მხარში დგომა მჭირდებოდა, მასწავლებელი ყოველთვის ჩემს გვერდით
იყო.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
6. შედეგებით კმაყოფილი ვარ.
ა) სავსებით ვეთანხმები
ბ) ვეთანხმები
გ) ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ) არ ვეთანხმები
Комментариев нет:
Отправить комментарий