|
სკოლა - კეთილარის საჯარო
სკოლა
კლასი -მე-5 საგანი-ქართული ენა და ლიტერატურა
საგნობრივი კურიკულუმის
განხორციელების მატერიალური რესურსი-გრიფირებული სახელმძღვანელო (ავთანდილ არაბული,
ნინო ნაკუდაშვილი, მარინე ხუციშვილი- ქართული ენა. ლიტერატურა- ვახტანგ როდონაია,
ნინო ნაკუდაშვილი, ავთანდილ არაბული, მარინე ხუციშვილი) საგნობრივი კურიკულუმის
განხორციელების ძირითადი და დამხმარე სასწავლო რესურსი- ძირითადი სასწავლო სახელმძღვანელო-
ქართული ლიტერატურის I და II ნაწილი
და ქართულიენის მოსწავლის
წიგნი და მოსწავლის რვეული მასწავლებელი-შორენა შანიძე |
||||||
თემა I |
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი |
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობები
|
სასწავლო რესურსები დავალებაზე
მუშაობისთვის |
|
გოგონები და ბიჭები
ენა და ადამიანი |
ქართ.დაწყ II (1,2,3, 4,5)
ქართ.დაწყ II (1,2, 3, 4,5)
ქართ.დაწყ II (1,2,3, 4,5)
ქართ.დაწყ II (1,2,3, 4,5) |
რევაზ ინანიშვილი-
„ეთერი“
შოთა ნიშნიანიძე - „ნისლი ზმორებით ადგა მიწიდან“
რ.ინანიშვილი - „უკუღმა დაჭედილი“
შ.ნიშნიანიძე - „ფეხქვეშ გათლა შემოდგომამ ხეჭეჭურები“
რ.ინანიშვილი - „მირანდუხტ“
გ.ბუთხუზი - „განელებული კოცონი“
ილია ჭავჭავაძე - „კაცად მაშინ ხარ საქები“
„შრომით და სიმამაცით“ - ხალხური
ენის როლი ადამიანის ცხოვრებაში; რამდენი ენაა მსოფლიოში? ქართული ენა
როგორც სახელმწიფო ენა |
27 აკადემიური საათი
|
ქართველ მწერალთა სურათები ჩვენი კლასისათვის - პროექტი
კონფლიქტი თანატოლთა შორის განაგრძონ მოთხრობა „უკუღმა დაჭედილი“
|
|
სახელმძღვანელო( I ნაწილი) გვერდი 9-36 რევაზ ინანიშვილის ცხოვრების ამსახველი ვიდეო მასალა https://youtu.be/JqFH8yI-Yk8?si=Zcq4YuF4JBIwz6Nl
სახელმძღვანელო( I ნაწილი) გვერდი 16-20
სახელმძღვანელო( I ნაწილი) გვერდი 30-36
სახელმძღვანელო ქართული ენა გვ 6-16 მოსწავლის რვეული გვ 6-11 |
|
თემა II |
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი |
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობები |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
დედა, მშობლიური გარემო
ენა მშენებარე გენები
|
ქართ.დაწყ
II (1,2,3, 4,5)
ქართ.დაწყ
II (1,2,3, 4,5)
ქართ.დაწყ
II (1,2,4,5) |
ი. გოგებაშვილი - „იავნანამ რა ჰქმნა?!“
„იავნანა“ - ხალხური
იოსებ ნონეშვილი - „ჩვენი ქართული“
აკაკი წერეთელი - „ჩემი თავგადასავალი “
ა.შენგელაია - „დედა“
გ.ლეონიძე - „დედას“
ბგერები და ასოები, ბგერათა წარმოთქმა, ხმოვნები და თანხმოვნები, მარცვალი,
სიტყვის გადატანა
|
35 აკადემიური საათი |
ცოტა რამ ჩემი ბავშვობიდან ავტობიოგრაფიული
ტექსტის შექმნა
|
თხრობა, აღწერა, დიალოგი, მონოლოგი, გაფორმება სურვილისამებრ
|
სახელმძღვანელო( I ნაწილი) გვერდი
სახელმძღვანელო(
I ნაწილი) გვერდი 68-92
სახელმძღვანელო
ქართული ენა გვ 20-33 მოსწავლის
რვეული გვ 13-18 |
|
თემა III |
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობა |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
სახელოვანი წინაპრები
ენის სალარო |
ქართ.დაწყ
II (1,2,4,5) ტექსტი,
შედეგები (1, 2, 4, 5)
წინადადება
ტექსტიდან ტექსტამდე შედეგები(2,4,5)
ქართ.დაწყ.(1,
2, 4, 5)
სიტყვა,
წინადადება, (სიტყვიდან სიტყვამდე) (შედეგები:4,
5, 6)
|
„ვახტანგ მეფე“ - ხალხური შ.ნიშნიანიძე - „ვახტანგ მეფე“ გრ.ორბელიანი - „თამარის დროშა გაშალეს“ ი.ჭავჭავაძე - „ნიკოლოზ გოსტაშაბიშვილი“ ი.ჭავჭავაძე - „მტრის ძლევა“ ა.კალანდაძე - „ასეთი დარი თუ იყო მაშინ“ ო.ჭილაძე - „თბილისი“ ლ.ასათიანი - „კრწანისის ყაყაჩოები“ აკ.წერეთელი - „სიზმარი“ უცნობი ავტორი - „ცხოვრება მეფედ-მეფე დავითისი“ ხალხური - „ვაჟკაცსა გული რკინისა“ ხალხური - „კიდევაც დაიზრდებიან“
სიტყვა; სიტყვის მნიშვნელობა; სიტყვა სხვადასხვა მნიშვნელობით; სინონიმები;
სინონიმების შერჩვა; სინონიმთა შერწყმა; ანტონიმები; სიტყვათა წარმოქმნა; რთული სიტყვების
მართლწერა
|
25 აკადემიური საათი |
|
|
სახელმძღვანელო(
II ნაწილი)
გვერდი 7-26
სახელმძღვანელო
ქართული ენა გვ 33-43
|
|
თემა IV
|
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობა
|
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
შოთა და საბა
აზრი და წინადადება |
აზრი,
წინადადება ტექსტიდან ტექსტამდე შედეგები(4,
5, 6)
ტექსტი
სიტყვიდან ტექსტამდე (1,2,4)
ტექსტი
შედეგენი (II) 1, 2, 4, 5 გრამარიკა
შედეგები (1,3,4,6) |
შოთა რუსთაველი - „ამბავი როსტევან არაბთა მეფისა“ (ფრაგმენტი) სულხან-საბა ორბელიანი - „უსამართლო შირვან-შაჰი“; „მეფე და ავსიტყვა“;
„ორმოში ჩაგდებული მეფე“; „ენით დაკოდილი“; „უტკბესი და უმწარესი“
წინადადება, წინადადების წევრები, მარტივი და რთული წინადადება, სრული
და უსრული წინადადება, ერთგვარწევრებიანი წინადადება, სხვათა სიტყვა,წინადადებების
წარმოთქმა და სასვენი ნიშნები
|
15 აკადემიური საათი |
|
|
სახელმძღვანელო( II ნაწილი) გვერდი 29-40
სახელმძღვანელო ქართული ენა გვ 43-60 მოსწავლის რვეული გვ 35-45
|
|
თემა V
|
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობა |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
რა ხდება ზღაპარში?
სიტყვათა კლასები |
ტექსტი
შედეგები II ქართ.დაწყ 1, 2, 4, 5 წინადადება
ტექსტი (სიტყვიდან ტექსტამდე) შედეგები:
II (4, 5, 6) გრამატიკა
(შედეგები II) 1, 3,
4, 6
|
გ.პეტრიაშვილი - „პატარა დინოზავრი“ გ.პეტრიაშვილი - „პეპელა“
სირტვათ ძირითდი კლასები ანუ მეტყველების ნაწილები; არსებითი სახელი;
არსებითი სახელის ჯგუფები; ბრუნება; ფუძე და ბრუნვის ნიშანი; ფუცის ცვლილება ბრუნების
დროს; მრავლობითის წარმოება/ |
14 აკადემიური საათი
|
დაწერე
ზღაპარი გვიამბე შენს ზღაპარში სად გაემგზავრებოდი და რას გააკეთებდი, ჯადოქრობა
რომ შეგძლებოდა
|
|
სახელმძღვანელო( II ნაწილი) გვერდი
43-52 ვიდეო
მასალა https://youtu.be/QsOsUmiFB04?si=YY6lUdkgyJ5iYlNa
სახელმძღვანელო
ქართული ენა გვ 74-87 ქართული
ენის მოსწავლის რვეული გვ46-55
|
|
თემა VI
|
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნებიბები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობა
|
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
ადამიანი და ბუნება
სიტყვათა კლასები (გაგრძელება) |
ტექსტი ქარტ.დაწყ II 1, 2, 4,
5
სიტყვა, წინადადება (სიტყვიდან ტექსტამდეII)
გრამარიკა(შედეგები II
1,3,4,5) |
ნ.ბარათაშვილი - „არაგვს“ ვაჟა-ფშაველა - „შვლის ნუკრის ნაამბობი“ ა.კალანდაძე - „თუთა“ რ.ინანიშვილი - „მუხა“ გ.ტაბიძე - „ცელი კივის“; „ქარი ქრის“ ი.ჭავჭავძე - „გაზაფხული“
თანდებულები და მათი დანიშნულება; ზედსართავი
სახელი; ზედსართავი სახელის ბრუნება; რიცხვითი სახელი; ნაცვალსახელი/პირის ნაცვალსახელი;
ჩვენებითი ნაცვალსახელი; კუთვნილებითი ნაცვალსახელი
|
17 აკადემიური საათი |
სურვილისამებრ წარმოადგინონ რომელიმე პატარა
ცხოველი (კნუტი, ბოჩოლა, ლეკვი) ან მათთვის კარგად ნაცნობი უსულო საგანი (ჩანთა,
ბურთი, წიგნი, კალამი) აამბობინონ თავგადასავალი
|
გამოიყენონ თხრობითი ტექსტისათვის
საჭირო აქტივობები:აღწერა; თხრობა; დიალოგი; მონოლოგი;მხატვრული ხრხები; ეპითეტი;
შედარება; გაპიროვნება. ტექსტს შეურჩიონ სათაური.
|
სახელმძღვანელო(
II ნაწილი) გვერდი 55-78 დამატებითი
რესურსი მულტფილმი „ ბემბი“ https://youtu.be/hiGBEUDYPKY?si=flCY_fbhRzZkCnSP
სახელმძღვანელო
ქართული ენა გვ 89-102 ქართული
ენის მოსწავლის რვეული გვ64-67
|
|
თემა VII |
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი
დავალება
|
აქტივობა
|
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
პირისპირ
სიტყვათა კლასები (გაგრძელება) |
ქართ.დაწყ
II 1, 2, 3, 4
აზრი,
წინადადება ტექსტიდან ტექსტამდე შედეგები(4,
5, 6)
გრამატიკა
(შედეგები II) 1, 3, 4, 6
ქართ.დაწყ.II 1,2,3,4,
|
გ.ჩოხელი - „გაღმივლები“ ი. გოგებაშვილი - „ბიბლიური ისტორია“
მოქმედება და მოქმედი პირები; აქტივი და პასივი; ზმნიზედა; |
15 აკადემიური საათი
|
|
|
სახელმძღვანელო( II ნაწილი) გვერდი81-88 წერითი
სამუშაოსათვის დამატებითი ამოცანები (გვ87)
სახელმძღვანელო
ქართული ენა გვ 104-109 ქართული
ენის მოსწავლის რვეული გვ69-72 |
|
ავტობიოგრაფიული ტექსტის შეფასების კრიტერიუმები
|
|
ქულები |
1. |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას. |
0-1-2-3 ქ. |
2. |
იყენებს ავტობიოგრაფიისთვის დამახასიათებელ ლექსიკას |
0-1-2 ქ. |
3. |
ავლენს შემოქმედებით უნარებს და გვთავაზობს ავტობიოგრაფიული ტექსტისთვის
დამახასითებელ ორიგინალურ გადაწყვეტას. |
0-1-2-3 ქ. |
4. |
იცავს მართლწერის წესებსა და სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს. |
0-1-2 ქ. |
მოსწავლის მიერ შექმნილი ლიტერატურული ზღაპრის შეფასების კრიტერიუმები
|
|
ქულები |
1. |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას |
0-1-2-3 ქ. |
2. |
იყენებს ზღაპრისთვის დამახასიათებელ
ლექსიკას |
0-1-2 ქ. |
3. |
ავლენს შემოქმედებით უნარებს
და გვთავაზობს ზღაპრისთვის დამახასითებელ ორიგინალურ გადაწყვეტას. |
0-1-2-3 ქ. |
4. |
იცავს მართლწერის წესებსა და სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს. |
0-1-2 ქ. |
უსულო საგნის თავგადასავალი ( შეფასების რუბრიკა)
|
|
|
1. |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას |
0-1-2-3 ქ. |
2. |
იყენებს მიცემული დავალებისთვის
დამახასიათებელ ლექსიკას,მხატვრულ ხერხებს ,ძირითადად გაპიროვნებას |
0-1-2 ქ. |
3. |
ავლენს შემოქმედებით უნარებსა და ორიგინალურად წარმოადგნს დავალებას |
0-1-2-3 ქ. |
4. |
იცავს მართლწერის წესებსა და სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს. |
0-1-2 ქ. |
|
სკოლა - კეთილარის
სკოლა
კლასი - VI საგანი-ქართული
ენა და ლიტერატურ
საგნობრივი
კურიკულუმის განხორციელების მატერიალური რესურსი-ქართული ენა და ლიტერატურა VI კლასი.(I
ნაწილი II ნაწილი) ავტორები: ვ.როდონაია,ნ.ნაკუდაშვილი, ა.არაბული.
გამომცემლობა, ,სწავლანი“ საგნობრივი
კურიკულუმის განხორციელების ძირითადი და დამხმარე სასწავლო რესურსი-ქართული ენა და
ლიტერატურა VI კლასი.(I ნაწილი II ნაწილი) მასწავლებლის წიგნი, ინტერნეტ
რესურსები მასწავლებელი-შორენა
შანიძე |
||||||
I ნაწილი თემა I |
შუალედური სასწავლო მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი |
საათობრივი დატვირთვა |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობები
|
სასწავლო რესურსები
დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
წიგნის მნიშვნელობა
|
ქართ.დაწყ.1,2,4, 5,6,7 |
1.
1
მოძღვარი-ი.ჭავჭავაძე 2.
2.ქვის
დედაენა-ლ.გოთუა 3.
3.ვეფხისტყაოსანს-გ.ლეონიძე 4.
4.ჩემი
სოფლის სამკითხველო-ნ. შატაიძე 5.
5.
როგორ უყვარდათ საქართველოში-ექვთიმე თაყაიშვილის მოგონებებიდან 6.
|
30 სთ |
|
|
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (I ნაწილი) გვ 9-37
|
|
თემა II |
შუალედური სასწავლო
მიზანი/მიზნები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი |
საათობრივი
დატვირთვა |
შემოქმედებითი
და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
თქვენი თანატოლების ცხოვრებიდან
გრამატიკა ქართული ენის სალარო |
ქართ. დაწყ.(II)
1,2,4,5,6,7,8,9,10,11, 12
შედეგები (II) 3,4,6
|
1.ბიჭი და ძაღლი-არჩილ სულაკაური 2.ბარდნალა-ლ.ასათიანი 3 შეშაზე-რევაზ ინანიშვილი 4.ცხრაკარა-მირზა გელოვანი 5.სურათებიანი წიგნი
|
30 სთ |
გადმოეცით თქვენი ცხოვრებისეული გამოცდილება-დაწერეთ
თავგადასავალი .გადაგილახავთ რაიმე დაბრკოლება და გიგრძვნიათ გამარჯვების სიხარული? რა გასწავლათ ამ შემთხვევამ.
|
1.
ტექსტებზე
მუშაობა 2.
დავალების
გაცნობა და წინარე ცოდნის გააქტიურება 3.
ეპიზოდის
შექმნის მახასიათებლების გაცნობა 4.
ინდივიდუალურად
დავალების შესრულება (ეპიზოდის შექმნა) 5.
ნაშრომის
წარდგენა 6.
წარდგენის
შემდგომი რეფლექსია |
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (I ნაწილი) გვ 45
|
|
თემა III |
შუალედური სასწავლო
მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი
დატვირთვა |
შემოქმედებითი
და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობა |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
სახელოვანი წინაპრები |
ქართ.დაწყ. (II) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 |
1.ვინც იყო იგი,
რომ არა-მ. მაჭავარიანი 2.ფარნავაზის ცხოვრება
ლ.მროველი 3.ფარნაოზი-გრ.ორბელიანი 4 დიდი თამარი-ვაჟა-ფშაველა 5 ცოტნე დადიანის
თავგანწირვა-ვ.ჭილაძის წიგნიდან ქართველების გასაგონად (შ.ნიშნიანიძე) 6 ერეკლე მეფე და ინგილო ქალი -ი.გოგებაშვილი |
35 სთ |
ზეპირი მოხსენება-პრეზენტაცია ,,ერეკლე II-ხალხის
საყვარელი მეფე (ინსტრუქცია:
ი.გოგებაშვილის მოთხრობისა და ინტერნეტში მოძიებული ინფორმაციაზე დაყრდნობით მოვამზადოთ
და წარმოვადგინოთ ზეპირი მოხსენება)
|
1 წინარე ცოდნის
გააქტიურება 2 ინტერნეტთან უსაფრთხოების
წესების გაცნობა 3. ვიკიპედიის გამოყენებით
შესაბამისი მასალის მოძიება 4 დაავლებაზე მუშაობა 5 წარდგენა 6 შეფასება |
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (II ნაწილი) გვ 32-38 ,,გუგლის“ საძიებო
სისტემის მეშვეობით ხალხური ლექსების მოძიება
ერეკლე მეფეზე. გ. ჩოხელის
ლექსი ,,კრწანისი“ მეფე ერეკლეს
დატირება ანსამბლ ,,მზეთამზის“
შესრულებით. ლინკი: www.ALAZANI.GE
|
|
თემა IV |
შუალედური სასწავლო
მიზანი/მიზნები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი
დატვირთვა |
შემოქმედებითი
და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობა
|
სასწავლო რესურსები დავალებაზე
მუშაობისთვის |
|
შოთა, საბა, დავითი
სიტყვათა კლასები, სახელები |
ქართ.დაწყ.(II) 1,2,3,4,5,6,7
შედეგები (II)
1,2,3,4,5 |
1.სწავლა მოსწავლეთა-დ.
გურამიშვილი
|
30 სთ |
|
|
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (II ნაწილი) გვ 61
|
|
თემა V |
შუალედური სასწავლო
მიზანი/მიზნები |
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი
დატვირთვა |
შემოქმედებითი
და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობა |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
ხალხური სიტყვიერება
ენა ზმნა |
ქართ.დაწყ.(II) 1,2,3,4,6,7,10,12
|
1მუმლი მუხასაო 2 ჯარჯი 3 ფხოველი და შავანელი 4 სოლომონ ბრძენი და ბერიკაცი 5 ორი ძმა (ზღაპარი) დავალებები (IV მოქმედება) 5 სტილის შესახებ |
20 თ |
|
|
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (II ნაწილი) გვ 67-76
|
|
თემა VI |
შუალედური სასწავლო
მიზანი/მიზნებიბები
|
ძირითადი საკითხი/ქვეთავი
|
საათობრივი
დატვირთვა |
შემოქმედებითი
და შემეცნებითი დავალება
|
აქტივობა
|
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
ყური მიუგდეთ ბუნებას
წინადადება ზმნა და წინადადება |
ქართ.დაწყ.(II) 1,2,3,4,9,11,12
|
1მთის წყარო-ვაჟა-ფშაველა 2 მთის წყარო-ვაჟა-ფშაველა 3.მწუხრის სურათი-ი.ჭავჭავაძე 4 ქარმა ბუდიდან ყვავის ბახალა-გ.ტაბიძე 5 ღრუბლები, ფოთლები-ანა კალანდაძე 6 ნეკერჩხლის წითელი ფოთოლი(რ.ინანიშვილი) |
30 სთ |
საინფორმაციო ტექსტის გაცნობის ს-შემდეგ მასში მოცემული
ინფორმაციის საფუძველზე შეეცადეთ შექმნათ მხატვრული ტექსტი.
|
1.
ტექსტებზე
მუშაობა 2.
დავალების
გაცნობა და წინარე ცოდნის გააქტიურება 3.
მხატვრული
ტექსტის შექმნის მახასიათებლების გაცნობა 4.
ინდივიდუალურად
დავალების შესრულება (მხატვრული ტექსტის შექმნა) 5.
ნაშრომის
წარდგენა წარდგენის შემდგომი რეფლექსია |
ქართული ენა
და ლიტერატურა VI კლასი. (II ნაწილი) გვ 85-105
|
|
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
|
კრიტერიუმი |
ქულა |
1 |
პრეზენტაცია გამართულია და სრლყოფილადაა აწყობილი |
1ქ. |
2 |
აზრი გასაგებად დ ა მკაფიოდაა ჩამოყალიბებული |
2ქ. |
3 |
მსჯელობა მრავალფეროვანია და ოსაზრებები გამყარებლი
არგუმენტებით. |
2ქ. |
4 |
მსჯელობა ლოგკურად გამართული და ტანამიმდევრულია. |
2ქ. |
პრეზენტატორი
ფლობს აუდიტორიას |
1ქ. |
|
6 |
ეფექტიანად იყენებს თვალსაჩინოებას. |
1ქ. |
7 |
იცავს დროის ლიმიტს. |
1ქ. |
სათავგადასავლო ტექსტის შეფასების კრიტერიუმი
მხატვრული ტექსტის შეფასების კრიტერიუმი
კრიტერიუმები |
ქულა |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას |
0-1-2-3 ქ. |
იყენებს მხატვრული ტექსტისთვის დამახასიათებელ ლექსიკას,მხატვრულ
ხერხებს |
0-1-2 ქ. |
ავლენს შემოქმედებით უნარებსა და ორიგინალურად და
საინტერესოდ წარმოადგნს დავალებას |
0-1-2-3 ქ. |
იცავს მართლწერის წესებსა და სწორად იყენებს სასვენ
ნიშნებს. |
0-1-2 ქ. |
სკოლა
- კეთილარის საჯარო სკოლა კლასი
- VII საფეხური-
საბაზო საგანი-ქართული
ენა და ლიტერატურა კურიკულუმის განხორციელების
მატერიალური რესურსი-მოსწავლის წიგნი ქართული ლიტერატურა, გამომცემლობა ,,სწავლანი“
,ვახტანგ როდონაია, ნინო ნაკუდაშვილი, ავთანდილ
არაბული, მარინე ხუციშვილი, მოსწავლის წიგნი
ქართული ენა, ავთანდილ არაბული, ნინო ნაკუდაშვილი საგნობრივი
კურიკულუმის განხორციელების ძირითადი და დამხმარე სასწავლო რესურსი-სახელმძღვანელო,
შესაბამისი კინოფილმები
მასწავლებელი- შორენა შანიძე
|
|||||
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები
დავალებაზე მუშაობისთვის |
1.ცოდნა ანთებულ სანთელს ჰგავს ცოდნა, სწავლა-აღზრდა 17 საათი |
ილია ჭავჭავაძე „სიტყვა წინამძღვრიანთკარის
სამეურნეო სკოლის გახსნაზე“
დავით გურამიშვილი „დავითიანი“ „სწავლა მოსწავლეთა“
სულხან - საბა
ორბელიანი „სოფლის მაშენებელნი“ „ძალა ერთობისა“ „გლახაკი და ქილა
ერბო“ „უგუნური მცურავი“ „კუ და მორიელი“
შოთა ძიძიგური „ენის წარმოშობა“
უმბერტო ეკო
- წიგნი თუ კომპიუტერი
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
დაწერე ესე-ცოდნა სიმდიდრეა
აქციე ანდაზა იგავად. განავრცეთ ანდაზა, ანუ მოიგონეთ ამბავი,რომელიც ამ შეგონებით შეიძლება დასრულდეს. ,,ენა მწარეც არის და ტკბილიცაო“ ,,ვინც არას დასთესს,არცრას მოიმკისო“ ,,ვინც არაფერს აკეთებს, ი ს არც შეცდებაო“ ვინც თავს მაღლა აიღებს , ის ფეხს წაიმტვრევსო“ ,,ზოგი ჭირი მარგებელიაო“ |
აქტივობა 1 კითხვა-პასუხი 1.რით ასაბუთებენ სხვადასხვა
ეპოქის ავტორები ადამიანისათვის ცოდნის მიღების აუცილებლობას? 2.ნიჭი უფრო მNიშვნელოვანია
თუ გულმოდგინება? რგორვ სწავლობს ადამიანი,ან
რა მნიშვნელობა აქვს თვალსაჩინოებას სწავლის პროცესში?
აქტივობა 2. ს.ს. ორბელიანის იგავ-არაკების ტექსტებზე მუშაობა, ყურადღების გამახვილება თითოეულის შეგონებაზე. აქტივობა 3. დავალების გაცნობა, წინარე ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ მოთხრობის, ზღაპრის, იგავის აგების სტრუქტურას. აქტივობა 4 მუშაობა იგავ-არაკის ჟანრულ მახასიათებლებზე. აქტივობა 5. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ იგავ-არაკს. აქტივობა 6. ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 7. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ იმუშავა.
|
ქართულიენა და ლიტერატურა გამომცემლობა „სწავლანი“ ნაწილი I გვ. 15- 20 – 34 – 37
-38 – 38 -39 -51 – 59 – 40 – 40 - 62
|
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები
დავალებაზე მუშაობისთვის |
2.რას გვიამბობენ
სიყვარულზე
12 საათი |
ხალხური „თავფარავნელი ჭაბუკი“
შოთა რუსთაველი „ვეფხისტყაოსანი“ თათბირი ნურადინ ფრიდონისა
თათბირი ტარიელისა
ამირან ჭიჭინაძე „სუფლიორი“ „ცარცის წრე“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო
სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
|
1.როგორ გამოხატავენ ადამიანები სიყვარულს? 2.როგორ შეიძლ;ება ამოვიცნოთ სიყვარული? 3.რას ნიშნავს გიყვარდეს? 4.ცვლის თუ არა ადამიანს სიყვარული? 5.როგორ ფიქრობთ რატომაა სიყვარული ერთ-ერთი მთავარი თემა
სხვადასხვა დროის ლიტერატურაში? 6.რა მსგავსება-განსხვავება შენიშნეთ სიყვარულის თემაზე
შექმნილ ნაწარმოებებს შორის? |
ქართულიენა და ლიტერატურა გამომცემლობა „სწავლანი“ ნაწილი I გვ.110
– 121 – 123 – 124 – 134 – 141 – 142 |
|
|||||
თემა და ჯამური
საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები
დავალებაზე მუშაობისთვის |
3.ჩვენი ურთიერთობები
(ადამიანის ურთიოერთობა ოჯახთან,
თანატოლებთან,უფროსებთან...)
10 საათი |
ნოდარ დუმბაძე
„სისხლი“
რევაზ ინანიშვილი
„დამრიგებელი“
მერაბ ბერძენიშვილი
„დამნაშავე დასჯილია“
გუგული ტოგონაძე
„ხის მაცქერალი კაცის ამბავი“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
|
1.რით განსხვავდებიან თაობები
ერთმანეთისაგან,რით გვანან ერთმანეთს? 2.როგორ შეიძლება კოპნფლიქტის
თავიდან აცილება? აქტივობა2 ფილმის ჩვენება
|
ქართულიენა და ლიტერატურა გამომცემლობა „სწავლანი“ ნაწილი I გვ. 154 – 171 – 175 - 177 |
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები
დავალებაზე მუშაობისთვის |
4.ჩვენი
ემოციები
ადამიანის შინაგანი სამყარო
(ემოციები,გრძნობები განცდები,წარმოსახვა-ფანტაზია) 14 საათი |
ლადო ასათიანი „ვაჟა - ფშაველას ნაამბობი ანა კალანდაძე „რა ვარ? სტვირი
ვარ!“
ომა წიკლაური“საფლავზე მოვა ლექსის ხე“
ბესიკ ხარანული „ლექსები ხეზე გაკრული ლექსები“
ტიციან ტაბიძე „რია - რია“
რევაზ ინანიშვილი „ლამაზი ცრემლები“
ნოდარ დუმბაძე - წერილი (ნაწყვეტი რომანიდან „მე, ბებია
ილიკო და ილარიონი’’
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
დაწერეთ ესე
,,როდის და რატომ ტირიან ადამიანები?“ |
ქტივობა1. 1.როგორ ფიქრობთ რატომ წერენ ადამიანები ლექსებს? 2.ემოციის გამოხატვის რომელ უსიტყვო ხერხებს იცნობთ? 3. რით შეიძლება განსხვავდებოდეს ერთმანეთისაგანერთ თემაზე
შექმნილი ერთი ტიპის ნაწარმოებები?
აქტივობა 2. რევაზ ინანიშვილის მოთხრობის ტექსტებზე მუშაობა, ყურადღების გამახვილება და დაკვირვება პრსონაჟთა ქცევაზე. აქტივობა 3. დავალების გაცნობა, წინარე ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ ესეს აგების სტრუქტურას. აქტივობა 4. მუშაობა ესეს ჟანრულ მახასიათებლებზე. აქტივობა 5. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ ესეს აქტივობა 56 ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 7. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ იმუშავა.
|
ქართულიენა და ლიტერატურა გამომცემლობა „სწავლანი“ ნაწილი I გვ.
73 – 74 – 75 – 78 – 79 – 85 – 95 –
|
საკითხი
/ საკითხთა
კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
II ნაწილი 5.სამშობლო
უფრო ღრმადაა სამშობლო,
ადამიანის დამოკიდებულება სამშობლოსთან
11 საათი
|
ანა კალანდაძე
„საქართველო ლამაზო“
მედეა
კახიძე „ჩემი მიწის სადღეგრძელო“
მურმან
ლებანიძე „სამშობლო „ბევრს
არ დაგპირდები“
აკაკი
წერეთელი „სულიკო“
ნოდარ
დუმბაძე „ჰელადოს“
რაფიელ
ერისთავი „სამშობლო ხევსურისა“
ოტია
იოსელიანი „სამშობლოს თაობაზე“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
დაწერეთ ესე ,,სამშობლო უფრო ღრმადაა“, გადმოეცით თქვენი დამოკიდებულება სამშობლოს მიმართ. |
1.რა
არის სამშობლო და რითია მნიშვნელოვანი რა ვალი
გვაქვს? სამშობლოს წინაშე როგორც მოქალაქეს?
აქტივობა 1. სამშობლოს თემაზე შესასწავლი ნაწარმოებების წაკითხვა-გააზრება 1.რა
მსგავსება-განსხვავებაა სამშობლოს თემაზე დაწერილ ტექსტებს შორის? აქტივობა 2. დავალების გაცნობა, წინარე ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ ესეს აგების სტრუქტურას. აქტივობა 3. მუშაობა ესეს ჟანრულ მახასიათებლებზე. აქტივობა 4. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ ესეს აქტივობა 5. ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 6. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ იმუშავა.
|
II ნაწილი სახელმძღვანელო
გვ.
12 – 14 – 15 – 16 – 17 – 24 – 42 - 44
|
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე
მუშაობისთვის |
|
6.კავშირი ბუნებასთან
(ბუნებასთან ურთიერთობა,ბუნების მშვენიერება,ჰარმონიულობა,კონფლიქტი
ბუნებასთან და მისი შედეგები) 7 საათი |
ვაჟა - ფშაველა „ხმელი წიფელი“
რევაზ ინანიშვილი „ტყის შვილები“
ალეკო შენგელია „შველი“
|
ცნებები:
ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია
(შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი
საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო
სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
|
აქტივობა1 1.რატომაა ბუნება მწერლობისა და ხელოვნების შთაგონების წყარო? 2.რა და როგორ შეიძლება ვისწავლოთ ბუნებისაგან? 3.რა როლი აკისრია ადამიანს ბუნებასთან მიმართებაში? 4.როგორ შეგვიძლია ვიზრუნოთ ბუნებაზე? |
გვ. – 51 – 62 – 57 - 67 |
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
7.ადამიანის ცხოვრების გზა
14 საათი |
ილია ჭავჭავაძე „კაცია - ადამიანი“
ალფონს დოდე „ტარტარენ ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“
ნიკო ბაგრატიონი, „ბურებთან“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
|
აქტივობა1 1.გამოხატავს და გვიჩვენებს
თუ არა ადამიანის ხასიათს მისი გარეგნობა და საცხოვრებელი გარემო? 2.კიდევ რაში ვლინდება ადამიანის
შინაგანი სამყარო? 3.რა განსაზღვრავს ადამიანისცხვრებას-მისი
პირადი არცევანი თუ სხვა ფაქტორები? აქტივობა2. ფილმის ჩვენება |
მოსწავლის
წიგნი 2, გვ. 75 – 94
|
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
8.გმირები
25 საათი |
ილია
ჭავჭავაძე „ბაზალეთის ტბა“
აკაკი
წერეთელი „თორნიკე ერისთავი“
ათონი
- გზამკვლევი
|
(შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8 |
|
აქტივობა1 ვის შეიძლება ვუწოდოთ გმირი? 2.რა არის გმირის ხასიათის თვისება? 3.რატომ ნატრულობენ გმირის გამოცენას,რატომ
სცემენ მას პატივს? 4.რა როლს ასრულებენ გმირები
საზოგადოებრივ ცხოვრებაში?
|
II ნაწილი სახელმძღვანელო
გამომცემლობა
„სწავლანი“ გვ. 128 –
134 – 184 – 179 - 188 |
შეფასების კრიტერიუმები პირველი დავალებისთვის (იგავის შექმნა)
|
|
ქულები |
1. |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას. ამბავს აქვს დასაწყისი, შუა ნაწილი, დასასრული. |
0-1-2-3 ქ. |
2. |
აქვს მდიდარი ლექსიკა, იყენებს იგავ-არაკისთვის დამახასიათებელ ლექსიკას. |
0-1-2 ქ. |
3. |
შემოქმედებითი უნარები. გვთავაზობს სუჟეტის განვითარების ორიგინალურ გადაწყვეტას |
0-1-2-3 ქ. |
4. |
იცავს მართლწერის წესებს, სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს. |
0-1-2 ქ. |
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
|
|
ქულები |
1. |
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება -გააზრება |
0-1-2-3-ქ |
2. |
ნაშრომის აგება, აბზაცების გამოყოფა |
0-1-2-ქ |
3. |
მსჯელობის დასაბუთება |
0-1-2-ქ |
4. |
ლექსიკა, ნაშრომში აზრი ენობრივად ზუსტად არის გამოხატული |
0-1-ქ |
5. |
მორფოლოგია, ორთოგრაფია, სინტაქსი, პუნქტუაცია |
0-1-2-ქ |
სკოლა - კეთილარის საჯარო სკოლა კლასი - VIII საფეხური- საბაზო საგანი-ქართული ენა და ლიტერატურა
საგნობრივი კურიკულუმის
განხორციელების მატერიალური რესურსი-მოსწავლის წიგნი ქართული ლიტერატურა, გამომცემლობა
,,სწავლანი“ ,ვახტანგ როდონაია, ნინო ნაკუდაშვილი, ავთანდილ არაბული, მარინე ხუციშვილი, მოსწავლის
წიგნი ქართული ენა, ავთანდილ არაბული, ნინო
ნაკუდაშვილი საგნობრივი კურიკულუმის
განხორციელების ძირითადი და დამხმარე სასწავლო რესურსი-სახელმძღვანელო, შესაბამისი
კინოფილმები მასწავლებელი- შორენა შანიძე
|
|||||
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
1.ადამიანი საკუთარი არსის ძიებაში
15 საათი |
ნ.ლორთქიფანიძე - ,,დადიანის ასული და მათხოვარი“
ნ.ლორთქიფანიძის ბიოგრაფიული ცნობები;
ვაჟა-ფშაველა
- ,,რამ შემქმნა ადამიანად“
ლირიკა და ლირიკული
,,მე,, ნ.მგელაძე - ,,უცნობი ბიჭის დღიური“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
|
|
ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.28
მწერლის ბიოგრაფია -სხელმძღვანელო გვ.34
ქართული ენა გრამატიკა ზმნა და საწყისი გვ.6;7
|
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
სტრატეგიები (შედეგები:
11;12)
ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7 |
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
2.ადამიანური თანაგრძნობის სილამაზე
10 საათი |
,,ბალადა ვეფხისა და მოყმისა“
ვეფხვისა და მოყმის მითოსური სამყარო-გიორგი
ჯაფარიძე
შოთა არაბული- ,,იარებოდა დედაი’’
ნ.დუმბაძე - ,,ბოშები“
|
ცნებები:
ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8)
საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
თქვენ უკვე იცით, რას ეფუძნება იუმორი და რა აქცევს ამბავს სასაცილოდ. ახლა სცადეთ, გადმოსცეთ რაიმე სასაცილო ამბავი, ანუ დაწერეთ იუმორისტული მოთხრობა. |
აქტივობა 1. ნოდარ დუმბაძის მოთხრობა
,,ბოშების“ ტექსტზე მუშაობა, ყურადღების გამახვილება პერსონაჟთა სასაცილო ქმედებებზე. აქტივობა 2. დავალების გაცნობა, წინარე ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ მოთხრობის, ზღაპრის, იგავის აგების სტრუქტურას. აქტივობა 3. მუშაობა იუმორისტული მოთხრობის ჟანრულ მახასიათებლებზე. აქტივობა 4. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ იუმორისტულ მოთხრობას. აქტივობა 5. ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 6. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ იმუშავა ტექსტზე. |
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.73-79
ქართული ენა სუბიექტი და ობიექტი გვ.14
მოსწავლის წიგნი გვ.82
გვ.98
გვ.100 |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
3.ადამიანი ცხოვრების საზრისის ძიებაში
17 საათი |
ჰენრი დევიდ თორო - ,,კითხვა“
ნ.ბარათაშვილი - ,,ფიქრნი მტკვრის პირას“
ვახტანგ მეექვსე - ,,შეგონება“
ი.ჭავჭავაძე - ,,პოეტი“, ,,ჩემო კალამო“ ,,საქართველოს მოამბეზედ’’
ა.წერეთელი - ,,ხატის წინ“
სახარებისეული იგავები: ,,დამარხული ტალანტი“ , ,,უძღები ძის იგავი“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
|
|
ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.106
გვ.117 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.112 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.117 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.120-121 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.125 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.134-137
გვ.142
ქართული ენა გარდამავალი და გარდაუვალი ზმნები გვ.17 |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
|
4.ადამიანი ადამიანის პირისპირ
10 საათი |
ძირითადი ტექსტი: რ.ინანიშვილი - ,,წიგნი“
წინა ვითარების სახელები მთხრობელის კომენტარით გაწყვეტილი სხვათა
სიტყვა ო
ხმოვნის შემცველი ფუძეები
როცა რთული სიტყვა ორზე მეტ კომპონენტს
შეიცავს. ზედსართავ სახელთა მხატვრული დანიშნულება წოდების გამომხატველი სახელების ბრუნება
რ.ინანიშვილი - ,,ფრთხებიან ყვავები
დამბაჩის ხმაზე“ |
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7)
კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
|
|
ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“,
VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.148
გვ,153; გვ.154
ქართული ენა სუბიექტური პირის ნიშნები ზმნაში გვ.19
გვ.165
გვ.167 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“,
VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.157 |
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
5.ადამიანი საზოგადოების პირისპირ
10 საათი
|
გ.ლეონიძე - ,,მარიტა“
ლირიკული გადახვევა
რთულ სიტყვათა თავისებური წარმოება
მწერლის ენაში
მარიტას სიტყვიერი პორტრეტი სად მეტია და სად ნაკლები პირის ნიშანი?
როგორი უნდა იყოს ბრუნვის ფორმა ,,და
,, კავშირის წინ.
მ.ჯავახიშვილი - ,,ეშმაკის ქვა“
მ.ჯავახიშვილი- ,,როგორ ვმუშაობ’’ სახარება იოანესი- თავიVIII
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები:
1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები:
1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები:
1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები:
1, 4) გრამატიკა (შედეგები:
1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები:
1, 7, 8)
|
|
|
ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“,
VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.174 თენგიზ აბულაზის ფილმი ,,ნატვრის ხე“ ქართული ენა ობიექტური პირის ნიშნები ზმნაში გვ.25
ქარტული ლიტერატურა გვ.191
გვ.212 ქართული ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“,
VIII კლასი, I ნაწილი, გვ.196
ქართული ენა პირის ნისანთა მართლწერა გვ.30 |
თემა და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი / საკითხთა კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
6 .ადამიანი და გარემო
10 საათი |
მ.ჩიტიშვილი - ,,ქართლი“
ალუზიები პოეზიაში როგორ უნდა
ვიკითხოთ ლექსი
სასვენ ნიშნებზე დაყრდნობით
შ.ნიშნიანიძე - ,,აფხაზური კანტატა“ ა.კალანდაძე - ,,ლაჰილზე ისევ“
, ,,არაგვს ზემოთ, არაგვს
ქვემოთ“ გ.ტაბიძე - ,,წამყე ბეთანიისაკენ“
ა.სულაკაური - ,,მამული“ ლ.ასათიანი - ,,რუსთველის პროსპექტი“
ლ.გოთუა - ,,ჩემი უსტარაული“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი
საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4)
გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
დაწერეთ ესე ,,ადამიანი და გარემო“ სასტარტო ფრაზად
გამოიყენეთ აკაკი
ბაქრაძის ციტატა
,, მეცნიერება გვასწავლის, არსებობა ეკოლოგიურ წონასწორობას ეყრდნობაო. ერთადერთი არსება,
რომელიც, ნებით
თუ უნებლიეთ, ამ წონასწორობას არღვევს,
ადამიანია.
|
აქტივობა 1. ლევან გოთუას მოთხრობა ,,ჩემი უსტარაულის“ სათაურისა და მიზნის გააზრება, ტექსტზე დაკვირვება,როგორ უფრთხილდბა პერსონაჟი თავის ახლადაღმოჩენილ წყაროს. აქტივობა 2. დავალების გაცნობა, წინარე
ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ მოთხრობის, ზღაპრის, იგავის აგების
სტრუქტურას. ასევე
გაიხსენებენ ესეს
ინსტრუქციას. აქტივობა 3. მუშაობა
ესეს მახასიათებლებზე. აქტივობა 4. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ
ესეს ,,ადამიანი და გარემო“ აქტივობა 5. ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 6. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ
იმუშავა ტექსტზე. |
ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.13
გვ.12
გვ.14
გვ.25
გვ. 26
ქართული ენა ზმნისწინი და
მისი ძირითადი ფუნქცია გვ.36
ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.16
ქართული ენა
- ზმნის უღლება; მწკრივები და
სერიები გვ.41 ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.18-20 ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.21 გვ.25
ქართული ენა გვარი და
ზმნის უღლება გვ.50 ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.22 ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.23 გვ.27 ქართული ენა დრო და
თხრობითი კილოს
ფორმები გვ.58 ქართული ენა
და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი,
გვ.30
გვ.40 |
თემა
და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი
/ საკითხთა
კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
7.
სამყაროს შემეცნების გზები
15 საათი |
დავით
კლდიაშვილი- ,,სოლომან მორბელაძე“
ზ.ჭუმბურიძე
- ,,ქართული ხელნაწერების კვალდაკვალ“
ა.კონან
დოილი - ,,მოცეკვავე კაცუნები“
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი
საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) გრამატიკა (შედეგები: 1, 4, 6, 8) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
|
|
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი, გვ.48
გვ.53 გვ.67
გვ.68-70
ქართული
ენა ასპექტი,ანუ
მოქმედების ნაირგვარობა გვ.60
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი, გვ.76
გვ.78 გვ.
87 გვ.90-91
ქართული
ენა ზმნის
უღლების ტიპები გვ.64 ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი, გვ.94 გვ.105 გვ.107
გვ.108
ქართული
ენა ქცევა
და კონტაქტი გვ.78-83 |
თემა
და ჯამური საათობრივი დატვირთვა |
საკითხი
/ საკითხთა
კლასტერი |
შუალედური მიზანი
|
შემოქმედებითი და შემეცნებითი დავალება |
აქტივობები |
სასწავლო
რესურსები დავალებაზე მუშაობისთვის |
8.სიყვარულისა და გმირობის ამბავი
20 საათი |
შოთა
რუსთაველი - ,,ვეფხისტყაოსანი“ (ნაწყვეტები) შოთა
რუსთაველი და ჯვარის მონასტერი
პოეტური
ლიცენცია არქაული
მრავლობითის ფორმები,, ვეფხისტყაოსანში’’
ირაკლი
აბაშიძე,, ხმა კატამონთან,, სტატიკური
ზმნა
ა.წერეთელი
- ,,ბაში-აჩუკი“
ისტორიული
სინამდვილე და მხატვრული გამონაგონი ზღაპრული
მოტივები ,,ბაში-აჩუკში’’
|
ცნებები: ჟანრი (შედეგები: 1, 3, 7) კომპოზიცია (შედეგები: 1, 2, 4, 7) ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებები (შედეგები: 1, 6, 7) კონტექსტი (შედეგები: 1, 4) საკომუნიკაციო სიტუაცია (შედეგები: 1, 7, 8)
|
დაწერეთ ესე ,,კახეთის მხსნელი გმირები“ |
აქტივობა 1. აკაკი წერეთლის ისტორიული მოთხრობა ,,ბაში-აჩუკის“სათაურისა და მიზნის გააზრება, ტექსტზე დაკვირვება, ეპოქის გააზრება აქტივობა 2. დავალების გაცნობა, წინარე ცოდნის გააქტიურება. (მოსწავლეები გაიხსენებენ მოთხრობის, ზღაპრის, იგავის აგების სტრუქტურას. ასევე გაიხსენებენ ესეს ინსტრუქციას. აქტივობა 3. მუშაობა ესეს მახასიათებლებზე. აქტივობა 4. მოსწავლეები ინდივიდუალურად წერენ ესეს ,,კახეთის მხსნელი გმირები“ აქტივობა 5. ნაშრომის წარდგენა. ატივობა 6. ნაშრომის წარდგენის შემდგომი რეფლექსია-როგორ იმუშავა ტექსტზე. |
ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი, გვ.113
გვ.124
გვ.
128
გვ.130
ქართული
ენა საწყისის
წარმოება გვ.84 ქართული
ენა და ლიტერატურა, ,,სწავლანი“, VIII კლასი, II ნაწილი, გვ.133
გვ.187 გვ.188 გვ.188
ქართული
ენა მიმღეობა გვ.87 |
იუმორისტული მოთხრობის შეფასების რუბრიკა
|
|
ქულები |
1. |
იცავს თხრობითი ტექსტისთვის დამახასიათებელ სტრუქტურას აქვს დასაწყისი, შუა ნაწილი, დასასრული.გამოკვეთილნი არიან პერსონაჟები. |
0-1-2-3-ქ. |
2. |
ლექსიკა. იყენებს
იუმორისტული მოთხრობისთვის დამახასიათებელ ლექსიკას, გამონათქვამებს. |
0-1-2-ქ. |
3. |
შემოქმედებითი უნარები გვთავაზობს სიუჟეტის განვითარების ორიგინალურ გადაწყვეტასა და იუმორისტულ გამონათქვამებს |
0-1-2-3-ქ. |
4, |
იცავს მართლწერის წესებს, სწორად წერს
სასვენ ნიშნებს. |
0-1-2-ქ. |
ესეს შეფასების რუბრიკა
|
|
ქულები |
1. |
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება -გააზრება |
0-1-2-3-ქ |
2. |
ნაშრომის აგება, აბზაცების გამოყოფა |
0-1-2-ქ |
3. |
მსჯელობის დასაბუთება |
0-1-2-ქ |
4. |
ლექსიკა, ნაშრომში აზრი ენობრივად ზუსტად არის გამოხატული |
0-1-ქ |
5. |
მორფოლოგია, ორთოგრაფია, სინტაქსი, პუნქტუაცია |
0-1-2-ქ |
ესეს შეფასების რუბრიკა
|
|
ქულები |
1. |
დავალების პირობის
ადეკვატური გაგება
-გააზრება. კარგად
მიმოიხილავს ისტორიულ ეპოქას. |
0-1-2-3-ქ |
2. |
ნაშრომის აგება,
აბზაცების გამოყოფა |
0-1-2-ქ |
3. |
მსჯელობის დასაბუთება |
0-1-2-ქ |
4. |
ლექსიკა, ნაშრომში აზრი ენობრივად ზუსტად
არის გამოხატული |
0-1-ქ |
5. |
მორფოლოგია, ორთოგრაფია, სინტაქსი, პუნქტუაცია |
0-1-2-ქ |
Комментариев нет:
Отправить комментарий