სამოდელო გაკვეთილის გეგმები


გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი და გვარი:  შორენა შანიძე
საგანი :    ქართული  ლიტერატურა/ხელოვნება
ტიპი: ინტეგრირებული
სწავლების საფეხური/კლასი:  საბაზო საფეხური,  მე-7  კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  5 მოსწავლე   (სსსმ მოსწავლე არ მყავს)
გაკვეთილის თემა:   პორტრეტი და ორი პერსონაჟის- ლუარსაბ თათქარიძისა და ტარტარენ ტარასკონელის  შედარებითი დახასიათება
მიზანი:  პერსონაჟის დახასიათების ხერხების გახსენება, როგორც ლიტერატურაში, ასევე ხელოვნებაში, პერსონჟის პორტრეტზე დაკვირვება, პერსონაჟის თვისებებზე საუბარი,მათი პორტრეტებისა და საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით. პორტრეტის ხატვა ინტერპრეტაციით
განუვითარდებათ მსჯელობის, დეტალებზე დაკვირვების, პერსონაჟის ხატვის ხერხებზე დაკვირვების,   პრეზენტაციის უნარ-ჩვევები, შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
N
აქტივობის აღწერა
მეთოდი
კლასის ორგანიზების ფორმები
სასწავლო
რესურსები
დრო
თითოეული
აქტივობის
ბოლოს
მისაღწევი შედეგი
1
საწყისი ფაზა -
გამოწვწვა.
აქტივობა 1. საორგანიზაციო საკითხები
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეების ინფორმირება გაკვეთილის თემის, მიზნისა და შეფასების რუბრიკის შესახებ,მათი მზაობა გაკვეთილისათვის
აქტივობის აღწერა:  საორგანიზაციო საკითხების მოგვარების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას, მიზანს და შეფასების რუბრიკას,  (დანართი1), რომელიც გამოკრულია საკლასო ოთახში თვალსაჩინო ადგილას
ვერბალური ახსნა
საერთო საკლასო
გაკვეთილის მიზნები
და შეფასების რუბრიკა

3 წთ.
მოსწავლეები გაეცნობიან
გაკვეთილის მიზანს და შეფასების რუბრიკას
2
აქტივობა2; წინარე ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეების მიერ წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობის აღწერა: წინარე ცოდნის
გააქტიურების მიზნით მასწავლებელი სვამს კითხვებს:
1. ვინ არის ლუარსაბ თათქარიძე?
2. როგორ აღწერს ავტორი სუარსაბის სახლ-კარს?
3. ვინ არის ტარტარენ ტარასკონელი?
4. როგორ აღწერს ავტორი ტარტარენის სახლ-კარს?
5. რა ხერხებით შეიძლება დახასიათოს მწერალმა პერსონაჟები ლიტერატურაში?
6. დახასიათების რა ხერხებს იცნობთ ხელოვნებიდან?
7. რას ეწოდება პორტრეტი?
8. იგრძნობა თუ არა პორტრეტში ადამიანის ხასიათი?
კითხვა პასუხი
საერთო საკლასო
დაფა,ცარცი
8 წთ
მოსწავლეები გაიაქტიუირებენ წინარე ცოდნას
3
ფაზა - სიღრმისეული წვდომა.
აქტივობა.3  მსჯელობა
აქტივობის მიზანი:
 მსჯელობა პერსონაჟებზე საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით, პორტრეტზე დაკვირვება
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი მოსწავლებს აჩვენებს ვიდეო რგოლს-ლუარსაბისა და ტარტარენის სახლ-კარი,ლუარსაბისა და ტარტარენის პორტრეტებს,
შემდეგ სვამს კითხვას:
1. შეიძლება თუ ადამიანის გარეგნობაში მისი ხასიათიც ჩანდეს?
2. შეგიძლიათ თუ არა ადამიანი დაახასიათოთ მისი საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით?

ზეპირი მსჯელობა
საერთო საკლასო
სლაიდ
შოუ, პროექტორი,კომპიუტერი
8წთ
მოსწავლეები დააკვირდებიან პერსონაჟის ხატვის ხერხებს და იმსჯელებენ პერსონაჟებზე, მათ ხასიათსა და ქცევაზე.
4
აქტივობა 4.
„დაახასათე პერსონაჟები“
აქტივობის მიზანი: ორი პერსონაჟის შედარება.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები შეადარებენ ერთმანეთს ლუარსაბ თათქარიძესა და ტარტარენ ტარასკონელს,იმსჯელე
ბენ  რითი ჰგვანან და  რითი განსხვავდებიან ეს პერსონაჟები ერთმანეთისაგან.
მოსწავლეები იმუშავებენ წყვილებში, (რადგან კლასში 5 მოსწავლეა, წყვილის გარეშე დარჩენილი ერთი მოსწავლე სურვილისამებრ შეუერთდება რომელიმე წყვილს).
პირველი წყვილი:
ლუარსაბისა და ტარტარენის დახასიათება მათი პორტრეტების მიხედვით.
მეორე წყვილი:
ლუარსაბისა და  ტარტარენის დახასიათება მათი საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით.
დავალების შესრულების შემდეგ პრეზენტატორები გააკეთებენ პრეზენტაციას.



პრეზენტაცია
წყვილებში მუშაობა
ფურცლები,
მარკერები
10
წთ
მოსწავლეები შეძლებენ ორი
პერსონაჟის შედარებით დახასიათებას პორტრეტებისა და საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით.
5












აქტივობა 5
პრაქტიკული სამუშაო (სახალისო დავალება).
აქტივობის მიზანი: ლუარსაბისა და ტარტარენის პორტრეტების დახატვა.
აქტივობის აღწერა:
მოსწავლეები იმუშავებენ წყვილებში,დახატავენ ლუარსაბისა და ტარტარენის პორტრეტებს თავიანთი ინტერპრეტაციით.
პირველი წყვილი-ლუარსაბის პორტრეტი,
მეორე წყვილი-ტარტარენის პორტრეტი,
პორტრეტების შემადგენელ ნაწილებად გამოიყენებენ აღნიშნული  პერსონაჟების საყვარელ ნივთებსა და საჭმელს.
პრეზენტატორები გააკეთებენ პრეზენტაციას

ხატვა

წყვილებში მუშაობა
ფურცლები, მარკერები,
10 წთ
მოსწავლეებს განუვითარდებათ თანამშრომლობითი და შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
6
   ფაზა-შეჯამება

აქტივობა 6.  შეჯამება.
აქტივობის მიზანი: გაკვეთილის შეჯამება.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეების დახმარებით აჯამებს გაკვეთილს, და ავსებს სქემას „ვენის დიაგრამა“, რომელიც გამოკრულია დაფაზე ( დანართი 2) ჩამოწერს ორი პერსონაჟის საერთო და განსხვავებულ თვისებებს
ვენის დიაგრამა
საერთო საკლასო
სქემა
3წთ
მოსწავლეები განიმტკიცე
ბენ მიღებულ ცოდნას
7
აქტივობა 7. შეფასება/დავალების მიცემა.
აქტიობის მიზანი: მოსწავლეთა შფასება.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს აფასებს განმსაზღვრელი და განმავითარებ
ელი შეფასებით. თვითშეფასების მიზნით ურიგებს გასასვლელ ბარათებს (დანართი3)
დავალება: დაწერონ ესე:  „ტარტარენი სტუმრად ლუარსაბთან“

ვერბალური
საერთო საკლასო
შეფასების რუბრიკა
3 წთ
მოსწავლეები გაანალიზებენ საკუთარ შესაძლებლო
ბებს

ე.ს.გ. განსაზღვრული შედეგი/ინდიკატორი.
ქართული:      მოსწავლეს შეუძლია პერსონაჟების   შედარებითი დახასიათება, პორტრეტისა და       საცხოვრებელი გარემოს მიხედვით, პერსონაჟის დახასიათების ხერხების გახსენება, პორტრეტზე დაკვირვება.
VII 7.  პოულობს მსგავსება-განსხვავებას ტექსტში წარმოდგენილი მოვლენების, ფაქტების, პერსონაჟთა თვისებებისა და ქცევის მიხედვით.
·         ახასიათებს პერსონაჟს მისი გარეგნული ნიშნების, ქცევის და მეტყველების მიხდვით
VII.9.   ამოიცნობს და განმარტავს პერსონაჟთა სახეების შექმნის ზოგიერთ ხერხს

ხელოვნება:  მოსწავლეს შეუძლია პორტრეტის ხატვა ინტერპრეტაციით
   VII.2.  ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს, მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად

VII.3. ხატავს შესაბამის გარემოში ადამიანებს ნატურიდან და მეხსიერებით

VII.7 .  საკუთარი ნაშრომის წარდგენისას საუბრობს ჩანაფიქრზე, ემოციებზე, რომელთა ასახვაც სურდა და რამდენად მიაღწია მიზანს.





დანართი 1
შეფასების  რუბრიკა
კრიტერიუმები
1-4
5-6
7-8
9-10
სათქმელის ნათლად და
ლოგიკურად გადმოცემა
უჭირს სათქმე
ლის ნათლად
და გასაგებად
გადმოცემა
სათქმელს მეტ
ნაკლებად
გასაგებად
გადმოსცემს
სათქმელს
გადმოსცემს
ნათლად,
მაგრამ უშვებს შეცდომებს

სათქმელს გადმოსცემს
ნათლად და ლოგიკურად
კითხვებზე
პასუხის გაცემა
ვერ პასუხობს
კითხვებს
პასუხობს კითხვების მცირე ნაწილს
პასუხობს
კითხვების
ნახევარზე
მეტს
 ამომწურავად
   პასუხობს
 კითხვებს

აქტიურობა და ჩართულობა საგაკვეთილო აქტივობებში


ვერ ერთვება საგაკვეთილო აქტივობებში
მეტ-ნაკლებად ჩართულია აქტივობებში
ჩრთულია საგაკვეთილო აქტივობებში
აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო აქტივობებში

ურთიერთმოსმენა და აზრის გაზიარების უნარი
კამათობენ, არ უსმენენ ერთმანეთს, არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
ხმაურობენ,
ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ და მეტ-ნაკლებად იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
უსმენენ ერთმანეთს და იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
შემოქმედებითობა
ვერ ფლობს მასალას, ტექნიკას,
გამომსახველობით
ხერხებს
ნაკლებად ფლობს, მასალას, ტექნიკას,
გამომსახველობით ხერხებს
ფლობს მასალას, ტექნიკას,
გამომსახვე
ლობით
ხერხებს
ეფექტურად ფლობს მასალას, ტექნიკას, მხატვრულ-გა
მომსახველობით ხერხებს.











დანართი 2


















დანართი  3

რა იყო  ჩემთვის სიახლე
რა  გავიგე  კარგად
რა  დამრჩა  ბუნდოვანი














Комментариев нет:

Отправить комментарий